Sfeerimpressie Erasmus – KCR

5 februari 2024 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

Complimenten voor onze eerstelingen. Het is natuurlijk altijd de vraag hoe een team zich herstelt na een zware nederlaag. Het eerste liet afgelopen zaterdag zien over meer dan voldoende mentale veerkracht te bezitten en gaf onze vrienden van Erasmus geen moment het idee dat er iets te halen viel. Na de vlotte 0-2 voorsprong was er gedurende de gehele wedstrijd sprake van een voorsprong voor het team van Steven. Een demarrage na een ruststand van 6-8 leverde vervolgens een 6-12 tussenstand op en daarmee was de wedstrijd gespeeld. Steven kon vervolgens naar hartenlust wisselen, zodat een aantal spelers hun debuut mochten maken in het eerste. Met het oog op de toekomst een goede ontwikkeling. Eindstand 13-20, prima.

Complimenten voor de druktemakers van de C-teams, die op de fiets de reis naar de Erasmus-universiteit hadden ondernomen om “hun” team te ondersteunen. Het is te hopen voor onze vereniging dat deze groep bij elkaar blijft – zowel binnen als buiten het veld kan deze groep veel gaan betekenen voor KCR.

Complimenten voor de F-1. Deze ploeg won haar wedstrijd met 30-0. Dertig-nul !! Kan zomaar de grootste overwinning uit de geschiedenis van KCR zijn.

De boodschap dat spelers uit het vierde niet in aanmerking komen voor een plek in het zevenklapper-klassement is in dit team hard aangekomen. Afgetekend werd verloren van middenmoter Rust-Roest. We hopen op een snel mentaal herstel van een aantal aangeslagen heren, het kampioenschap van KCR-4 hadden we eigenlijk al genoteerd. Floris-Jan was afgelopen zaterdag opnieuw goed voor zeven treffers en staat inmiddels op zes. Reinier en Jesse waren samen goed voor zeven treffers en meldden zich bij ons met de vraag of zij elk een half punt in het klassement konden krijgen. Onzinnige vraag natuurlijk, doen we echt niet.

Zaterdag Voorburg En Omstreken (opgericht in 1920!) op bezoek. Zoals we al eerder schreven, puntverlies op weg naar de uitwedstrijd tegen BEP kan fataal zijn in de race naar de titel, dus we mogen gerust spreken van een echte finale. We gaan het zien.

Kabaalclub Ridderkerk,