KCR in bloedstollende eindfase langs Heerenveen

29 januari 2017 | Wedstrijdverslagen

KCR 1 heeft opnieuw een stap in de goede richting gemaakt. Afgelopen zaterdag won de ploeg van Glenn de Vries in een bloedstollende slotfase van KV Heerenveen: 21-23.

De selectie van KCR had een lange dag afgelopen zaterdag. Om 10.45 uur vertrok de bus van Ringelberg Tours naar Sassenheim, waar KCR 2 twee punten binnenhaalde tegen TOP/Quoratio. De tocht werd voortgezet naar het hoge noorden. Om 19.10 uur speelde KCR 1 tegen KV Heerenveen. Het beloofde een spannende wedstrijd te worden; gezien de thuiswedstrijd tegen de Friezen.

Karin Vlasblom opende de score met een schot. De Friezen kwamen echter direct met een antwoord. In de eerste helft kon niemand zeggen wie uiteindelijk aan het langste eind ging trekken. Er werd continu van stuiver gewisseld. De ruststand, 11-11, was tekenend voor de eerste helft.

De AKOMAR Shipping-formatie gaf de meegereisde toeschouwers een spannende wedstrijd, waardoor ze de lange reis graag voor lief hebben genomen. Pas 5 minuten voor tijd kon KCR loskomen van Heerenveen. Een 19-18 achterstand konden de Ridderkerkers ombuigen naar een 19-23 voorsprong. Heerenveen sputterde na, maar kwam te laat met een inhaalactie. De punten gingen mee naar Ridderkerk en de degradatiezorgen lijken nu opgelost.

Aanstaande zaterdag speelt KCR thuis tegen KVZ. Eerder dit seizoen werd er verloren van de ploeg uit Zutphen. Tijd voor revanche! Aanvang in De Fakkel: 18.30 uur.

KCR 2 deed goede zaken in Sassenheim. TOP/Quoratio 3 werd met 16-19 verslagen. Tijdens de terugreis vanuit Heerenveen werd duidelijk dat concurrent SKF in Driebergen had verloren van Dalto. Het verschil tussen KCR 2 en achtervolgers SKF en Unitas is nu 5 punten! De ploeg van Jan Brugmans heeft nog 4 punten nodig voor het kampioenschap! Wanneer de ploeg kampioen wordt promoveren ze naar de Reserve Hoofdklasse! Een ongekend knappe prestatie. Ze zijn er nog niet en kunnen alle support gebruiken. Aanstaande zaterdag speelt KCR 2 thuis tegen Dalto. Aanvang: 17.10 uur.