KCR D4 Toppers

13 juni 2022 | Nieuws

Op het veld zijn we gestart met een D4, dit team ging spelen als 4 tal.
Twan Vos heeft zich de afgelopen weken ingezet om dit groepje meisjes en 1 jongen, de eerste beginselen van het leuke spelletje Korfbal bij te brengen.

De eerste wedstrijd op 23 april tegen onze buren van Ten Donck ging helaas dik verloren, maar er waren zeker lichtpuntjes te zien, doordat er ook door KCR 3x werd gescoord. De tweede wedstrijd was een spannende pot tegen Good Luck. Bij deze thuiswedstrijd bleven de eerste punten in Ridderkerk door een 9-6 winst. De daarop volgende wedstrijd was een hele moeilijke tegen Springfield, nu lukte het ons niet om een balletje door de korf te gooien. Maar de week erop gingen de kids volg goede moed op bezoek bij PKC. Winnen lukte helaas niet, maar wel werd er weer 3x gescoord. De laatste thuis wedstijd ging helaas ook verloren, maar gelukkig werd er wel weer gescoord.

Gisteren was het dan de laatste wedstrijd van het seizoen. Met een team dat inmiddels van 4 spelers was uitgegroeid naar 6 gingen we vol vertrouwen naar Emergo. Zij speelde die dag hun allerlaatste wedstrijd als vereniging, waardoor er ook voor ons en de ouders koffie met een Zeeuwse bolus was. De wedstrijd was super spannend. Binnen 10 seconden stonden we al 1-0 achter. Maar er werd niet om getreurd, want binnen de eerste minuut was het Flore die de gelijkmaker voor haar rekening nam. De kansen gingen over en weer. Na de eerste 10 minuten was het 2-2, door een mooi schot van Kylian. Voor de rust werd er weer gescoord en dit maal was het Zoë, met een balletje uit de afvang. Maar ook Emergo bleef steeds scoren. Met de rust was het 3-3. Na de rust begonnen we gelijk heel sterk. Papula en Kaylah scoorden beide hun eerste doelpunten. Helaas werd het schot van Saar afgekeurd wegens verdedigd. De laatste 10 minuten was Emergo erg sterk aan de bal en moesten we helaas toch nog 2 doelpunten incasseren en werd een tweede schot van Papula afgekeurd. De gelijke uitslag van 5-5 was een prima resultaat.

Flore, Kaylah, Kylian, Papula, Saar en Zoë, jullie hebben deze weken veel geleerd van Twan.

Op naar het nieuwe seizoen.