Sfeerimpressie Telstar – KCR

14 juni 2022 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

Hoevelaken, afgelopen zaterdag. Nog een minuutje te spelen, we staan meer dan terecht met 13-14 voor. De thuisploeg zet nog één keer aan. Puntspeler van Telstar wordt telkens in stelling gebracht, maar onze Thom loopt te tijgeren en te bikkelen en geeft geen ruimte. Nog 2 seconden, toch een centimeter speling en de heer van Telstar legt aan. Daarna lopen de versies van de ultieme slotfase nogal uiteen. Wij zelf weten zeker dat de bal nog niet onderweg was tijdens het laatste fluitsignaal (geen doelpunt dus), het nogal subjectieve thuispubliek meende dat de bal al wél onderweg was naar de korf. Dat lieten de spelers van Telstar na afloop overigens ook blijken bij de arbiter van dienst, maar dit terzijde. Wat ons daarbij opviel is dat er in heel Hoevelaken en omstreken geen enkele vestiging van Pearle is te vinden. In dit gegeven zien we duidelijk een verband met de reactie van het thuispubliek op de afgekeurde treffer.

Conclusie: gewoon weer gewonnen, hatsaflats. We zagen opnieuw een ploeg met een onoverwinnelijke uitstraling, die telkens op het juiste moment wist te scoren. En ook een team waarin de spelers elkaar scherp houden op het moment dat dit nodig is, met acceptie over en weer. Niet te vergeten: een rustige en volwassen coaching vanaf de zijlijn.

Zeer tevreden begonnen we aan de rit terug naar Ridderkerk, de laatste 57 kilometer van de duizendvierentwintig die onze eerstelingen hebben moeten afleggen op weg naar het kampioenschap. Want: dit kan niet meer verkeerd gaan, toch ? Maar net voorbij Utrecht kwamen herinneringen boven van zekere overwinningen en kampioenschappen die het toch nét niet geworden zijn. Bij ons thuis is wat dat betreft favoriet de Moeder aller Nederlagen, de wedstrijd waarin de Tottenham Hotspurs de zogenaamde godenzonen (zo’n naam verzin je toch niet??) in het zicht van de Champions League finale in de afgrond stortten. Of de keer dat de superboeren uit Doetinchem een kampioenschap blokkeerden van diezelfde club uit Rotterdam-Noord. Geweldig, het Leidseplein stond al vol, jammer. Maar ook de Trots van Zuid zou in 2017 het kampioenschap wel even ophalen bij het kleine broertje Excelsior. Dat kwam een week later zo weten we allen toch nog goed, maar toch.

En nog maar kort geleden dacht ADO/FC Den Haag een kwartier voor het einde van de wedstrijd dat het volgend seizoen in de eredivisie zou gaan spelen… Niet dus.

Enfin, de korfbalhuid dus niet verkopen voordat de VIKO-beer geschoten is. Superscherp trainen deze week en aan de wedstrijd beginnen met dezelfde instelling als tegen Synergo-uit. En dan hopen we op net zo’n geweldige dag als in mei 2017, toen het kampioenschap binnen werd gehaald tegen Futura.

Wat valt er verder te vermelden over het afgelopen sport weekend? Veel kampioenschappen te vieren, waarbij de titel van de C-1 het meest in het oog sprong. Op naar het NK, veel succes daar. Maar ook voor de E-1, D-2 en het tiende kon de vlag in top.

Maar nu op naar aanstaande zaterdag, 16.30 uur, KCR-1 – VIKO -1. De voorbereidingen voor deze wedstrijd zijn inmiddels in volle gang. Hoofd vuurwerkzaken van onze mooie vereniging spreekt over uitstekende omstandigheden, dus dat belooft wat.

Het spreekt voor zich dat heel de vereniging aanwezig is om onze bikkels aan te moedigen op weg naar het kampioenschap.

Kabaalclub Ridderkerk,