KCR in de marathon

25 oktober 2021 | Nieuws

Na tweeënhalf jaar was het dan weer zover, de Rotterdam Marathon mocht afgelopen zondag weer gelopen worden. Met flinke deelname vanuit KCR. Op diverse plekken stonden er dan ook clubgenoten langs de kant om de lopers aan te moedigen. Diverse lopers van KCR kwamen in actie op de kwart marathon en de Business estafette. Voor sommigen lag er hier een extra uitdaging. Het nodige vocht van de bruiloft op zaterdag werd via de poriën uit het lichaam gelopen.

Daarnaast (voor zover wij weten) waren er vijf personen van de KCR-ledenlijst die op de hele marathon startten en hem volbrachten. Hen lichten we even extra uit.

Gijs van der Welle mag dan als rustend lid op de ledenlijst staan, rustend is hij allerminst. Alweer zijn tiende marathon, waarvan nummer zes in Rotterdam. Hij zette een geweldige tijd neer, namelijk een PR van 3:25:11.

KCR 8-speler Reno Kranendonk liep zijn eerste marathon en deed dat uitstekend. Hij kwam in 4:09:50 lachend over de lijn op de Coolsingel.

Er zullen maar weinig Ridderkerkers zijn die Birgit Vermeulen-Tromp nooit zijn tegengekomen de laatste maanden, meestal van afstand al herkenbaar in het roze. Vele kilometers liep zij als voorbereiding, die ook nog eens onderbroken werd door een blessure. De dame die als algemeen reserve links en rechts nog wel eens invalt, wist met een mooie 4:37:58 de marathon af te ronden.

Ismaël Hooijmeijer hoefde zaterdag bij KCR 4 niet van de reservebank te komen, maar mocht een dag later in actie komen. Samen met André Smid uit KCR 6, die als een licht veertje over de 42 kilometer leek te zweven, werden heel veel mensen uit startvak 4 ingehaald. Resultaat voor de heren was een mooie 3:49:44.

De tijden zijn uiteraard slechts cijfers. Iedereen die de marathon uitliep verdient eenzelfde applaus. Namens KCR: van harte gefeliciteerd met jullie geweldige prestatie.