Sfeerimpressie KCR Oranje Wit

17 december 2019 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

Sfeerimpressie KCR – Oranje Wit.

In Duitsland zijn er best ook mooie tradities. Zo wordt in de Bundesliga de ploeg die voor de winterstop aan kop gaat steevast “Herbstmeister” genoemd. Wel apart, in december denk je toch meer aan de winter dan aan de herfst, maar dit terzijde. Daarbij is vermeldenswaardig dat uit een recent wetenschappelijk onderzoek van de Erasmus Universiteit blijkt dat in 98% van de gevallen de Herbstmeister aan het einde van de rit ook kampioen wordt. En Herbstmeister, dat zijn we sinds afgelopen zaterdag, hatsaflats !

Dit lijkt ons voor het komend seizoen wel een leuke poule: KCC, Nieuwerkerk, Fiks, HKC, TOP, AW/DTV, Avanti en KCR. Leuk hoor. Eerst nog even tien potjes winnen. Maar dat is een formaliteit, zo liet onze hoofdcoach na afloop van de wedstrijd weten.

Afgelopen zaterdag een wederom fantastische KCR-dag. Allereerst wist het tweede de reserves van Oranje-Wit aan de kant te zetten. Anita (zij gaat moeder worden) kreeg daarbij een mooie en dik verdiende applauswissel. Goed was het om Sander Roelofs weer terug te zien, nog altijd even bevlogen langs de lijn. Daarna was ook het eerste na een wat stroeve start te sterk voor de hoofdmacht van de Dordtenaren, toch een vereniging waar we bij het ontstaan van KCR tegenop keken.

Heerlijk begin van de wedstrijd. Spelertjes uit de E- en F-teams hadden, zo zagen we, heel veel tijd gestopt in de voorbereiding van het oplopen. Nog nooit eerder meisjes gezien met het rood en blauw van onze mooie club ingeweven in een ingewikkelde vlecht, prachtig hoor. Met dank aan Joke van ’t H. voor de organisatie van dit mooie gebeuren.

Zonder ooit aan de echte topvorm toe te komen wist het eerste dus ook de vierde wedstrijd in deze zaalcompetitie te winnen. Demi liet opnieuw zien van alle spelers het mooiste te kunnen juichen, Remon moet wat ons betreft een uitnodiging van de bondscoach krijgen. Verder maakte Thom een doelpunt dat we nog wel eens in de herhaling willen terugzien en toonde Naomi over ijzersterke zenuwen te bezitten: kleine kansjes waar je relatief lang over kunt nadenken zijn vaak de moeilijkste.  Over strafworpen hebben we het niet.

Na afloop knalde Snollebollekes uit de speakers: naar links…naar rechts… hakken beuken springen en hat dak dat gaat eraf. Lachen.

Wat valt er over het afgelopen sportweekend nog meer te vermelden? Best veel.

Allereerst viel er in ons clubhuis te genieten van een overheerlijke saté, klaargemaakt volgens een oud familie recept waarover we verder geen uitspraken mogen doen ( Herwaarden-recept, te vinden op internet).

Verder haalt Jos de V. steeds meer uit ons hightech scorebord. Zo zagen we tijdens een time-out hoe een zeecontainer van AkomarShipping uit een schip wordt getakeld. De CEO van Akomar, Arjan Kruis, kon daar de humor zeker van inzien.

Ook de zondag was gevuld met heerlijke sportmomenten. Wij denken wel eens dat een korfbalwedstrijd spannend is, maar het kan altijd erger. Als je de handbalfinale hebt gezien dan weet je wat we bedoelen. Daarna verzorgde de Trots van Zuid het ontslag van de zoveelste voetbaltrainer. In Alkmaar ontdekte men hoe verwende voetballertjes die aan een “dakdicht” stadion gewend zijn ontregeld kunnen worden: je haalt het dak weg en klaar is kees.

Heel jammer dat de zegereeks van het eerste nu een aantal weken onderbroken gaat worden. Maar goed, aan de andere kant komen de Quizmas en de oliebollenactie in een sneltreinvaart op ons af.

Voor nu wensen wij alvast iedereen heel fijne feestdagen toe en natuurlijk een gezond en sportief 2020 !

Kabaal Club Ridderkerk.