KCR maakt het koploper SDO/BlijWerkt lastig

22 januari 2018 | Wedstrijdverslagen

Met zes punten uit acht wedstrijden staat KCR in de middenmoot van de Overgangsklasse. Nog lang niet voldoende punten voor handhaving, maar het seizoen duurt nog lang. Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd tegen koploper SDO/BlijWerkt op het programma. De zaterdag stond bij SDO/BlijWerkt in het teken van de Roparun. Mooi om te zien dat er zoveel aandacht werd besteed aan dit goede doel!

Na een korte uitleg van de reden voor deze speciale zaterdag, floot arbiter Nouwt de wedstrijd in. Met nog steeds een volle ziekenboeg en het tweede dat op hetzelfde tijdstip speelde, stond er opnieuw een iets gewijzigde opstelling aan de kant van de Ridderkerkers. Bart van Dam, Demi van Herwaarden en  A-junior Jesse Sloof kregen een basisplaats van coach Glenn de Vries. Laatstgenoemde met al een wedstrijd in de benen. Met verdedigend scherp spel wist KCR de bal snel en vakkundig te onderscheppen, waardoor de thuisploeg maar korte aanvallen kon draaien. In de aanval had KCR het echter lastig met vinden van de juiste draai. Gevolg was dat het eerste doelpunt pas na 6 minuten viel.

De eerste helft ging het redelijk gelijk op, maar stond SDO wel continu aan de juiste kant van de score. Via Yvonne Hoogendoorn pakte KCR 10 minuten  voor rust de voorsprong over (6-7) en liep zelfs uit naar 7-10. SDO greep direct naar een eerste wissel en wist vlak voor rust weer op gelijke hoogte te komen.

SDO kwam net iets scherper uit de rust en sloeg al vrij snel een  gaatje van 3 doelpunten verschil. De AKOMAR Shipping-formatie bleef echter knokken voor wat ze waard was. De ploeg van De Vries wist continu de voorsprong van SDO terug naar 3 verschil te brengen, ondanks de verwoede pogingen van de ploeg uit Kamerik om verder uit te lopen. In het laatste kwartier bracht De Vries de tweede junior, Jesse de Groot, in de ploeg. Met nog 2 minuten op de klok stond het scorebord op 21-17. Karin Vlasblom maakte er eigenhandig nog 21-19 van, maar SDO deed uiteindelijk de spreekwoordelijke deur dicht en zo eindigde de wedstrijd in een 22-19 winst voor SDO.

Ondanks het verlies kan KCR op een goede wedstrijd terugkijken. Er werd hard gewerkt, goed samengespeeld en geknokt tot het einde. Met dezelfde instelling kijken de Ridderkerks naar aanstaande zaterdag. KCR gaat dan op bezoek bij HKC in Hardinxveld Giessendam. Aanvang in sporthal Het Dok: 16.45 uur

Scores: Remon de Vos 6, Stephan Mulder 3, Karin Vlasblom 3, Jesse Sloof 2, Anita Vrijmoed 2, Bart van Dam 1, Demi van Herwaarden 1 en Yvonne Hoogendoorn 1.