Sfeerverslag DSO uit

23 januari 2018 | Kabaal Club Ridderkerk

Na de grote nederlagen tegen HKV/Eibernest en Swift vreesde menigeen voor opnieuw een afstraffing tegen koploper SDO. Afgelopen zaterdag bleek in een uitpuilende sporthal De Schulenburch echter al snel dat Glenn en zijn technische staf hun huiswerk goed hadden gedaan. Verdedigend sloot het als een huis, SDO had de grootste moeite om de korf te vinden. Jammer dat in de beginfase een paar opgelegde kansen gemist werden, anders was het KCR geweest dat van meet af aan het initiatief had kunnen nemen. Toch kwam in de loop van de eerste helft die voorsprong er (7-10), helaas ging deze al voor de rust weer verloren. Maar een 10-10 ruststand gaf de burger moed.

Na de rust een scherper Samenwerken Doet Overwinnen, maar onze eerstelingen bleven tot de laatste secondes in de wedstrijd en mochten ondanks de 22-19 nederlaag toch met opgeheven hoofd het veld verlaten. Complimenten voor heel de ploeg, na twee forse nederlagen gaat het toch aan je knagen. Maar er stond een hecht team in Kamerik. Aparte vermelding voor Jesse & Jesse die zonder enige vorm van schroom meedraaiden.

Aangezien de drie teams onder ons ook verloren blijft de situatie op de ranglijst onverminderd spannend, zowel bovenin als onderin. Zaterdag nog een soort “tussenwedstrijd” tegen HKC, en dan gaan we op naar de finale van deze zaalcompetitie, met nog drie thuiswedstrijden (tussendoor ook nog GKV uit) tegen de drie ploegen die we onder ons moeten houden. Ons voorstel: niet al te moeilijk doen en drie keer winnen.

Wat valt er verder te vermelden over afgelopen zaterdag ? Wel, Kamerik mag dan geen wereldgemeente zijn (mijn TomTom sprong na Woerden op zwart…), een sfeertje bouwen kunnen ze daar wel. Fort Oranje was net als bij ons in De Fakkel nadrukkelijk aanwezig en moet een geweldige steun zijn voor de thuisploeg. Alleen al daarom zouden we SDO de titel wel gunnen.

Verder heeft de storm van afgelopen zaterdag op ons veld gezorgd voor een omgewaaide boom, die gelukkig voor weinig schade heeft gezorgd. Onze voorzitter in eigen persoon heeft gehuld in een heus camouflagepak en gewapend met een kettingzaag korte metten met dit probleem gemaakt. Ook een dug-out weggewaaid. Gasten, dus dat laten we zo.

Verder wordt in onze kantine in het diepste geheim gewerkt aan een Groot Project: de bar voor in onze nieuwe accommodatie. Hoofdrolspeler hierbij een KCR-lid met de meeste minuten aan-de-bar-zitten (is geen toeval natuurlijk) achter zijn naam. En ja, u snapt het al, dit is gelijk de huiskamervraag van deze week: welk timmerwonder wordt hier bedoeld ?

Verder kiezen we er nadrukkelijk voor het niet te hebben over andere sportgebeurtenissen van het afgelopen weekend, we zijn per slot van rekening een korfbalvereniging.

Supportersvereniging KCR.