KCR ondanks verlies toch veilig

11 februari 2017 | Wedstrijdverslagen

Bij winst was KCR afgelopen zaterdag zeker van handhaving; anders was het afwachten op de overige wedstrijden uit de poule. De winst moest echter behaald worden tegen Tweemaal Zes. De ploeg uit Maartensdijk liet de Ridderkerkers voor de kerst nog alle hoeken van het veld zien. De ploeg van KCR schatte de kans dan ook niet groot in, maar de schouders werden eronder gezet en de eerste helft kon KCR het Tweemaal Zes goed lastig maken.

De ploeg van Glenn de Vries begon goed aan de wedstrijd. De eerste 2 aanvallen waren direct 2 doelpunten. Tot 4-4 ging het gelijk op, daarna nam Tweemaal Zes een tussensprint en liep uit naar 4-8. Tweemaal Zes dacht even adem te kunnen halen, maar dat strafte KCR direct af. Een kwartier lang niet scoren werd Tweemaal Zes bestraft met opnieuw een gelijke stand (8-8). Tweemaal Zes wist echter wel een nieuwe voorsprong te pakken en zo werd de kleedkamer opgezocht met een gat van 3 punten. Na rust werd dit gat zelfs 5. De AKOMAR Shipping-formatie wist het gat niet kleiner te maken dan 4; waarmee de wedstrijd gespeeld werd. De ploeg uit Maartensdijk liet vervolgens toch het kunstje van voor de kerst zien en liep verder en verder uit (18-26). Kelly Slikboer verkleinde het gat uiteindelijk nog tot 6. Eindstand: 23-29. Geen directe handhaving dus voor KCR en het wachten was op de wedstrijd tussen De Meervogels en KVZ. Uiteindelijk kwam het verlossende antwoord dat De Meervogels had gewonnen: KCR dus veilig en komt volgend jaar opnieuw uit in de Overgangsklasse.

Aanstaande zaterdag gaat KCR op bezoek in Arnhem. In de thuiswedstrijd won de ploeg van Glenn de Vries; waardoor de kansen positief ingeschat worden. Aanvang in Arnhem: 15.35 uur.