KCR opnieuw geen punten

2 oktober 2017 | Wedstrijdverslagen

Met een kleine vertraging wegens grote plassen op het veld, begon KCR afgelopen zaterdag voor goede moed aan de thuiswedstrijd tegen SDO/BlijWerkt. Na de blamages van de afgelopen weken, wilde KCR voor eigen publiek laten zien dat ze echt wel in de Overgangsklasse thuis horen. Ondanks een sterke eerste helft, werden de Ridderkerkers er het tweede bedrijf volledig afgeschoten en stond na 70 minuten het scorebord op 15-33.

KCR legde een sterke eerste helft op de mat. De Ridderkerkers kwamen voor het eerst dit seizoen zelfs op een voorsprong aan het begin van de wedstrijd (3-1). Vervolgens ging het gelijk op tot vijf minuten voor rust. KCR verslapte even en SDO maakte hier direct gretig gebruik van, waardoor er gerust werd met een 10-13 tussenstand.

Na rust ging het hard. SDO kreeg het op de heupen en knalde binnen 10 minuten door naar een 10-20 voorsprong. Ondanks dat het schotpercentage van de ploeg uit Kamerik extreem hoog was, moet KCR zich achter de oren krabben over de eigen 5 doelpunten na rust. De punten opnieuw niet in eigen huis kunnen houden en daardoor nog steeds puntloos onderaan.

Aanstaande zaterdag komt KVA naar Ridderkerk. KVA heeft ook slechts 2 punten en de kans voor de Ridderkerkers om op gelijke hoogte te komen. Aanvang aan de Sportlaan: 16.00 uur.

Scores: John Mersie 3, Yvonne Hoogendoorn 2, Stephan Mulder 2, Mark van der Schelling 2, Karin Vlasblom 2, Anita van der Leer 1, Arie van Pelt 1 en Jesse Sloof 1.