Sfeerverslag KCR – SDO

2 oktober 2017 | Kabaal Club Ridderkerk

Ondanks het herfstachtige weer ( we verlangen nu al naar de Wissel) toch een heel goed gevuld sportpark afgelopen zaterdag. Daarbij was de hunkering naar de eerste punten, zowel bij spelers van het eerste als bij het publiek, bijna tastbaar. Gedurende de eerste 25 minuten leken die punten er ook te komen. Onze eerstelingen waren gretig en scherp, de doelpunten vielen daarbij op het juiste moment. Maar: in de slotfase van de eerste helft sloeg SDO een gaatje van drie doelpunten – dat bleek in de tweede helft zelfs een gat te zijn. Samenwerking Doet Overwinnen legde in het tweede bedrijf een gruwelijk zuiver schotpercentage aan de dag waarop ons eerste het antwoord schuldig moest blijven. Geen punten dus.

Maar nog altijd geen man ( in een gemengde sport moet je dan zeggen: geen mens, maar dat klinkt niet..) geen man overboord dus. De komende wedstrijd (thuis tegen Korfbal Vereniging Amstelveen – deze ploeg staat op twee punten…) is nu echter wel heel belangrijk geworden. Op de site van KVA ( ja ja een goede voorbereiding begint al op zondag…) lezen we: een vierpuntenwedstrijd, en dat is het. Oftewel: do or die. We gaan voor “do”. Daarbij hopen we dat het spelen tegen een team uit de 020 regio zorgt voor een extra motivatie.

Wat viel verder op dit (sport)weekend ? Een geweldige strijkactie van de dames uit onze selectie. Opbrengst maar liefst € 280,- ( tweehonderdtachtig euries !). Deze actie leverde een aardige inkijk op in de garderobe van onze vereniging. Vooral enige, laat ik het noemen, avondkledij baarde het nodige opzien. Het strijken van voorgenoemde kledij was overigens snel gebeurd…

Verder vragen we ons af waar de acties van de herenselectie blijven. Geruchten melden ons dat er een kalender in de maak is, een kalender waarover we met het oog op onze jongste lezers geen mededelingen kunnen doen.

Inmiddels is ons tweede nu al jaren bezig aan een succesverhaal waaraan geen eind lijkt te komen. Ook SDO moest eraan geloven, waarbij het mooi was te zien dat twee heel jeugdige talenten ( Vera en Thomas) speelminuten kregen en zich moeiteloos aanpasten. Thomas liet bij zijn derde balcontact direct een doelpunt noteren. Verder stond langs de lijn de moeder van Britt W. te gloeien van trots na opnieuw een puike wedstrijd van haar dochter, mooi om te zien.

De overwinning van Max V. en de wederopstanding van de Trots van Zuid waren wat ons betreft de kersen op de sporttaart van dit weekend.

Supportersverenging KCR