KCR sluit zaalseizoen af met verlies

14 maart 2017 | Wedstrijdverslagen

De laatste zaalwedstrijd is gespeeld. KCR sloot het seizoen af tegen SKF uit Veenendaal. Een wedstrijd met meerdere gezichten, maar feit is dat SKF de punten uiteindelijk mee naar huis mocht nemen.

KCR schoot letterlijk uit de startblokken. SKF moest toezien dat de Ridderkerkers een flinke voorsprong pakte in het eerste kwartier (9-2). Vervolgens ging de knop om bij de geel-blauwen en kwamen ze goed terug tot 9-7 en stond het uiteindelijk zelfs 12-12. KCR moest de voorsprong vervolgens aan SKF laten. SKF stond bij rust met 15-17 voor.

Enkele minuten na rust kwam Karin Vlasblom lelijk ten val, waarna zij door pijn in de knie niet verder kon spelen. Gelukkig lijkt het mee te vallen en kan coach Glenn de Vries hopelijk gewoon over haar beschikken vanaf de start van het veldseizoen. Door het incident leek de AKOMAR Shipping-formatie even uit het veld geslagen. SKF maakte hier gretig gebruik van en liep uit naar 16-22. KCR wist het gat nog te verkleinen tot vier (20-24), maar de wedstrijd was gespeeld. Eindstand: 23-28. De mooiste goals werden deze zaterdag gemaakt door Remon de Vos. De Vos wist met twee ‘buzzerbeaters’ het publiek op de banken te krijgen.

Zaterdag 1 april start KCR weer met de veldcompetitie. De Ridderkerkers voeren op het veld de ranglijst aan. Zaterdag 1 april speelt KCR thuis tegen IJsselvogels 1. Aanvang aan de Sportlaan: 16.00 uur