Het zaalseizoen zit er op… Sfeerimpressie zaterdag 11 maart.

13 maart 2017 | Kabaal Club Ridderkerk

Wel, het laatste zaalweekend leverde veel vermeldenswaardige zaken op. Te beginnen bij onze kangoeroes. De opdracht voor deze dag ( thema kermis) was: kom verkleed ! Nou, dat heeft gewerkt. Spiderman, Kermit de Kikker, allerlei toverfeeën..  Prachtig was het. Vooral de opgebouwde rollercoaster viel in de smaak bij onze allerjongste KCR-leden. Zie verder de geweldige groepsfoto op de site. Niemand doet dit ons na hoor.

Toen onze kangoeroes in de kleedkamer zaten begonnen de bikkels van ons senioren- team-7 aan het duel tegen RWA. Winst zou betekenen: de ongedeelde eerste plek bemachtigen. Onze zevendelingen lieten er geen gras over groeien en verpulverden RWA met maar liefst 17-10. Uit betrouwbare bron vernamen wij dat de coach van de A-1 een belangrijke rol speelde bij deze prachtige overwinning. Hulde voor het 7e !

Tijd voor de frisbees. Een zeer eervolle vermelding voor Harro Tamerius: als eerste KCR-lid dit seizoen kocht Harro tien (10 !) frisbees in één keer . Klasse Harro. Dat kan helaas niet gezegd worden van Daan E. en Lisanne H. Het hele zaalseizoen nul ( 0, nada ) frisbees gekocht, echt teleurstellend. Lisanne (oud-eerste speelster) meldt: ik kan niet mikken. Een heel vreemde opmerking, toch ?

Wat verder opviel was het feit dat mensen valse frisbees gebruiken om aan onze mooie prijzen te komen. Zo ontdekten we een blauwe frisbee met het opschrift: Albert Schweizer Ziekenhuis ( echt waar, deze frisbee is inmiddels te bewonderen op de instagram account van de Kabaalclub – gekker moet het echt niet worden).

Voor het eerste en tweede stond er niets meer op het spel. Het tweede won, het eerste niet. Mooi moment: kampioensploeg D-1 mocht mee oplopen met kampioensploeg Senioren-2. Hoewel er dus niks meer te winnen of te verliezen was kregen de oplettende toeschouwers toch iets unieks gepresenteerd. Dat het eerste in een andere opstelling dan gewoonlijk speelde zag iedereen. Dat twee aanstormende supertalenten (Jesse en Jesse) speelminuten kregen heeft ook iedereen gezien. Maar is de wedstrijd in de wedstrijd gezien ? Onze supercoach Glenn begreep dat er altijd een uitdaging moet zijn in een wedstrijd, is goed voor de scherpte. Welke uitdaging bedacht Glenn ? Scoren met één hand, tsja, dat lukt ook spelers ( met alle respect) uit het 9e. Maar scoren met één hand 1/10 seconde voordat de zoemer van de tijdklok gaat ? Daar heeft zelfs menig League speler moeite mee. Zo niet Remon de V. In de eerste helft verliet de bal precies op tijd zijn (we hebben gehoord “slechte”)  linkerhand: doelpunt ! “Wat een mazzel”,  meldde zijn tegenstander van Speelt Korfbal Fair. Moet je nooit zeggen natuurlijk. In de tweede helft, pal voor de Kabaalhoek, flikte Remon dit kunstje nogmaals, nog mooier dan de eerste. Dit geheime wapen gaan we bewaren voor volgend zaalseizoen.

Tenslotte: sommige lezers hebben moeite met zaken die niet korfbal gerelateerd zijn. Is jammer. Behoort u tot dit groepje dan is het advies: nu stoppen met lezen. Want: de Trots van Zuid legde vanmiddag weer een schitterende voorstelling neer op de mooiste grasmat van West-Europa.

Tot zover. Binnenkort volgt een sfeerimpressie van het gehele heerlijke zaalseizoen. Maar voor nu: naar buiten !
Supportersvereniging KCR.