KCR verliest in Gorinchem

17 april 2018 | Wedstrijdverslagen

KCR moet iedere week de strijd aan gaan tegen degradatie. De ploeg van Dennis Gaemers staat op een schamele 3 punten en met de veilige zesde plaats op 9 punten hebben de Ridderkerkers handhaving nog lang niet in zicht. Afgelopen zaterdag gingen ze de strijd aan tegen GKV/Enomics. GKV bleek de sterkste na 70 minuten, waardoor KCR op 3 blijft staan.

GKV/Enomics begon sterk aan de wedstrijd en stond al snel 2-0 voor. De scherpte was aan beide kanten ver te zoeken, met een 7-4 tussenstand na 25 minuten tot gevolg. In de laatste 10 minuten voor rust was KCR iets productiever dan GKV. Via Karin Vlasblom en Stephan Mulder werd er gerust met een 8-7 tussenstand. Weinig doelpunten, waardoor de Ridderkerkers geloof hielden in een goede tweede helft en de punten in de tas.

Direct na rust voerde GKV hetzelfde kunstje uit als aan het begin van de wedstrijd en liep uit naar 11-7. Gabie Hietbrink, Panagos Iliadis en Mark van der Schelling werden in de ploeg gebracht. De laatste had een effectieve invalbeurt met 3 doelpunten. Via Arie van Pelt en opnieuw Stephan Mulder kwam de AKOMAR Shipping-formatie terug 13-11, maar echt lastig kon KCR het GKV niet maken. Uiteindelijk ging de thuisploeg er met de punten vandoor. Eindstand: 17-14.

Met nog slechts 5 wedstrijden te gaan wordt het voor KCR een lastige opgave om handhaving waar te maken. Aanstaande zaterdag staat het duel met de nummer 6 DOS Kampen/Veltman op het programma. DOS staat met 9 punten op de veilige zesde plaats en zal deze niet uit handen willen geven. Aanvang aan de Sportlaan: 16.00 uur.