Sfeerimpressie GKV – KCR.

17 april 2018 | Kabaal Club Ridderkerk

Helaas, geen nieuw Wonder van Gorinchem. Waar onze eerstelingen in de zaalwedstrijd op miraculeuze wijze wisten terug te komen na een achterstand van tien doelpunten om in de slotseconden de volle winst te grijpen, daar lukte het afgelopen zaterdag maar niet om een vroeg opgelopen achterstand weer goed te maken. En dat tegen een zeker niet groots spelend GKV – uitgezonderd dat éne ondermaatse mannetje dan, niet normaal zo’n zuiver schot. In de rust slechts één doelpunt achter, geen reden tot paniek meenden we. En tijdens de tweede helft lang het idee gehad dat er wat te halen viel. Een tekort aan scorend vermogen zorgde er echter voor dat dit keer de punten in Gorinchem bleven. Een blik op de ranglijst leert ons dat het gat naar de veilige zesde plek inmiddels zes punten groot is, die sprong maken zal dus een hele toer worden.

Zaterdag DOS/Kampen op bezoek, een ploeg die afgelopen zaterdag stuntte door koploper SDO met maar liefst tien doelpunten verschil te verslaan. Ons vlaggenschip is dus gewaarschuwd !

Wat viel verder op afgelopen zaterdag ? Een uitgesproken doodse sfeer bij GKV, thuispubliek nauwelijks gehoord, heel apart. Verder raakte de Kabaalclub na afloop in gesprek met een zekere Richard Kunst, volgens sommigen de beste korfballer ter wereld. Na drie jaar achter elkaar naast de hoofdprijs te hebben gegrepen was hij wel een beetje klaar met de korfballeague, zo liet hij ons weten. Direct aangeboden om bij KCR een jaartje in de luwte te komen spelen, waarbij we hem een plaatsje in ons eerste garandeerden. Richard neemt ons aanbod in overweging, we houden u op de hoogte. Intussen vordert de nieuwe accommodatie in een sneltreinvaart, zelfs het kunstgras is al ingezaaid. Goed nat houden met het oog op de komende warme dagen is ons advies.

Zaterdag eindelijk weer eens een thuiswedstrijd, we hebben er zin in.

Kabaal Club Ridderkerk,
Supportersvereniging KCR