Kelly bedankt en Fakkel adieu Sfeerimpressie KCR – Rust Roest

12 maart 2018 | Kabaal Club Ridderkerk

Einde hoofdstuk Fakkel, op naar De Wissel. Mooie momenten meegemaakt in deze hal, bekende- en minder bekende gebeurtenissen.

“Iedereen” herinnert zich het doelpuntenfestijn in de kampioenswedstrijd tegen het arme Keep Fit in het eerste KCR-jaar (we noteerden meer dan veertig doelpunten ?), winst op Deetos-1 in de beker, de heerlijke wedstrijd tegen De Meeuwen vorig seizoen met misschien de mooiste KCR-foto allertijden. Een juichende Remon en Glenn die een gat in de lucht springt. Maar ook minder bekende momenten. Zo maakte De Fakkel lang geleden kennis met Stefan Mulder, toen nog spelend in andere kleuren. Wedstrijd tegen Sagitta-B2. Ruststand: 0-8, alle doelpunten van Stefan. Nu hoor ik u denken, dat kan niet, een stand van 0-8 en alle doelpunten door één speler gemaakt. Dat klopt. Maar in deze wedstrijd liet Stefan wel zien een topspeler te zullen gaan worden. Coach bij Sagitta was toen Sylvia Slikboer, en dat is een mooi bruggetje naar het afscheid van Kelly.

In de voorbereiding van dit afscheid hadden we één doel: we willen tranen zien. Dat zou niet gaan lukken dachten we, Kelly is van staal en beton. Maar toch werd dit doel behaald. Kan ook niet anders, mooie cadeaus van de selectie en een ontroerende toespraak geschreven door de aanvoerder van het eerste die daar, zo hoorden wij, vier weken mee bezig is geweest.

Ook dit weekend afscheid van onze meer dan gewaardeerde speaker, onze Ridderkerks theaterberoemdheid Martijn G. Martijn, bedankt, vooral je muziekjes voor- tijdens en na de wedstrijd hebben we erg op prijs gesteld. Daar moet je wel een beetje een kenner voor zijn.

Dan: de frisbees. De zusjes Slikboer pakten spontaan de verkoop op van het laatste frisbeespektakel in De Fakkel. Zij gebruikten hierbij een vrij assertieve ( boze tongen beweren: een agressieve) verkoopmethode. Zonder aankoop van een frisbee geen toegang tot De Fakkel. Zelfs de meest geharnaste “nee zeggers” gingen door de bocht – een enkele RET-buschauffeur daar gelaten. Resultaat: 155 verkochte frisbees, heerlijk. Goed gedaan meiden.

Werd er ook gekorfbald ? Zeker. Te weinig beleving, Rust Roest wilde wel en dus gingen de punten naar Eindhoven. Jammer. Het mooiste oplopen van dit zaalseizoen werd daarbij ongetwijfeld verzorgd door de G-ploeg, prachtig om te zien.

Dan: volgende week een sponsoractie bij de kangoeroes die niemand mag missen. Hoofdcoach kangoeroes verwacht een opbrengst van meer dan vijfhonderd euries ( € 500,-).

Belangstelling wordt meer dan op prijs gesteld. Aanvang 10.00 uur, Beverbol.

Al met al een beetje vlak zaalseizoen, zeker in vergelijking met het vorig seizoen. Waarbij we niet moeten vergeten dat het eerste zich toch vrij gemakkelijk handhaafde in de overgangsklasse en dat ons tweede dit jaar speelde in de hoofdklasse. Je raakt er snel aan gewend, toch is het bijzonder.

Op naar het veld. Ons geheugen zegt dat we daar nog wat puntjes nodig hebben, dat gaan we deze week even na.

Tot slot bedanken we alle trouwe frisbee-kopers, weer een mooie opbrengst dit zaalseizoen.