Over Unhappy Socks, vergeten shirtjes en andere korfbalzaken…. Sfeerimpressie zaterdag 24 februari

26 februari 2018 | Kabaal Club Ridderkerk

Terwijl Nederland langzaam maar zeker verandert in een ijzige vlakte, de rayonhoofden in Friesland drie keer per dag bijeenkomen en de eerste ijsberen zich in onze achtertuin hebben gemeld, werd er ook nog gewoon gekorfbald.

De harde kern van de Kabaalclub was zaterdag in alle vroegte afgereisd naar Maassluis om daar ons zevende, beter bekend als team Happy Socks, te steunen in hun titelrace. Hoewel onze jonge honden sterk terug kwamen van een snelle 5-1 achterstand ( 5-5) viel de score daarna stil. En dat terwijl dit team juist vaak in een korte fase de ballen er achterelkaar kan inschieten om zo een beslissend gat te slaan. Zo niet afgelopen zaterdag, slechts één doelpunt in de tweede helft en dan win je dus niet. De teleurstelling na afloop was begrijpelijk. Toch zijn en blijven we trots op dit leuke jonge team, waarvan we hopen dat zij nog jaren bij elkaar blijven.

Vervolgens verzamelen bij De Fakkel met de bikkels van het negende, ZKV uit, altijd lastig. Ergens op de A15 , vlak na het “point of no return” vraagt Leonard Z. achteloos: “Wie heeft de shirtjes meegenomen ?”. Waar de achterbank daarvoor een waar kippenhok was, valt er nu een doodse stilte. Het blijkt dat de tas met shirtjes op de overloop staat bij de hoofdcoach van onze kangoeroes. Wat nu ?

We overwegen een u-turn op de A15, dwars door de vangrail. Plan werd unaniem verworpen. Vanaf de Botlektunnel achteruit terug rijden ? Kwam er ook niet door. De tas met de drone van de zoon van eerder genoemde hoofdcoach laten bezorgen? Nee, te kleine actieradius.

De redding werd gebracht door twee nagereisde supporters die via de Leopoldstraat de shirtjes alsnog in Zuidland brachten.

Voor bomvolle tribunes maakte het negende onder leiding van het uitblinkende duo Marian ( 43 rebounds, 28 onderscheppingen))/Stefanie (schotpercentage 83%) vervolgens gehakt van het arme ZKV: 21 – 7, met een geweldig afstandsschot in de aller- allerlaatste seconde van de hierboven al gememoreerde Leonard Z. Wel een droevig momentje in deze wedstrijd. Na een onnavolgbare actie van nota bene een invaller, die zijn vakantie had uitgesteld om het negende te steunen, kreeg de speelster die de shirtjes thuis had laten staan zo’n onbedaarlijke lachbui dat de scheidsrechter de wedstrijd even stil moest leggen. Gekker moet het echt niet gaan worden.

Verder stellen we helaas vast dat de Trots van Zuid zich volledig concentreert op de Beker.