Merwede A1 – KCR A1 11-01-2020

12 januari 2020 | Nieuws, Wedstrijdverslagen

Het nieuwe jaar is begonnen en natuurlijk wens ik iedereen een goed en gelukkig nieuwjaar. Het begin is gelijk vol met uitdagingen. KCR1 boven aan in de overgangsklasse en KCR A1 staat zeer teleurstellend en tegen de verhouding in met 0 punten onderaan in de 1klasse. De laatste wedstrijden is een grote vooruitgang te zien en de leermomenten liggen in de eindfase en in de marge. De kerstvakantie hebben we gebruikt om via de video de pijnpunten visueel te maken en te bespreken en dit op de training op te lossen. De oefenwedstrijd tegen de overgangsklasse GKV gaf ons de moed om verder te kijken en met een positief gevoel naar de 3 belangrijkste wedstrijden te kijken. Het spelen met een schotklok was 1 van de positieve voorbeelden dat we op goede weg zijn. De aanvallen waren snel en met veel schot en beweging onder de paal.

Voor de wedstrijd van GKV heb ik de ploeg een stelling voor gelegd, namelijk de stelling van de ezel van Buridan. De Ezel van Buridan is een denkbeeldige ezel die precies  tussen 2 hooibalen staat en geen keuze maakt. Er is geen rationele grond om te kiezen welke baal hooi je moet nemen en hij verhongert. Daarmee bedoelde ik dat er in het snelle spel van KCR A1 niet altijd een keuze gemaakt moet of kan worden en je het schot gewoon moet pakken en de interactie is extra. De wedstrijd tegen Merwede was de eerste van de drie, maar Merwede is wel de sterkste van de drie, maar niet beter dan KCR A1. Om de ploeg de laatste zet te geven voor de wedstrijd heb ik het verhaal van de BUS weer naar voren getoverd en met de flow van de laatste weken begonnen we aan de wedstrijd. Door een blessure aan de voet kon Vonne niet spelen en daarvoor speelde Michelle. Al gauw bleek dat de ploegen inderdaad aan elkaar gewaagd waren. Ons spel was beter maar het tempo van Merwede was veel hoger. Tot 10 minuten voor de rust stonden we voor maar we gingen de rust in met een achterstand 9-7 (3xBas, 2xSteen, 1xJack, 1x Michelle).

In de rust moesten we een oplossing gaan vinden voor de problemen die we hadden in beide vakken, hun eerste aanvalsvak had een lange, stevige, dominante heer en een dame die alle vrije ballen er in schoot en de tweede aanvalsvak had een zeer snelle beweeglijke dame die uit alle hoeken snel kon schieten. De ploegen bleven in de tweede helft ook weer in balans met 2 ploegen die hun eigen kwaliteiten lieten zien met als kantelpunt 15 minuten voor het einde de stand 11-10 (Naomi, Michelle en Daan). Zeker 5 minuten was er een vacuüm en wie er als eerste scoorde had een goede kans op de winst. Helaas was het Merwede die met gebruik van hun lengte overwicht het verlossende doelpunt maakte en daarna de wedstrijd goed uitspeelde. De einduitslag werd nog wel 20-11. We hebben ons weer niet beloond met 2 punten en wel een goede wedstrijd gespeeld. Het 11edoelpunt werd nog wel gescoord door Daan, maar de wedstrijd was al gespeeld. Jack kreeg nog een knietje op zijn boven been en daarvoor kwam Thomas er in. We moeten de twee wedstrijden winnen tegen DVS91 en Swift. Ook is zeker, met het spel, de inzet en het TEAM gaan we die wedstrijden ook winnen. Zaterdag hebben we om 15.15 uur in de WISSEL de wedstrijd tegen DVS91 en als 9eman heeft u ook een belangrijke bijdrage in de winst. Jong en oud, toeters en trommels en een volle tribune en 2 punten dat is het doel van aankomende zaterdag.

Tot zaterdag KCR A1