Verslag KCR A1 – KOAG A1 14-12-2019

12 januari 2020 | Nieuws, Wedstrijdverslagen

Omdat Peter de afgelopen weken zelf de verslagen geschreven heeft heb ik maar besloten om hem een weekje rust te geven en daarom dat ik deze week het wedstrijdverslag schrijf over de thuiswedstrijd tegen Koag A1.

Koag was voor ons geen onbekende ploeg meer nadat wij hier op het veld al twee wedstrijden tegen gespeeld hebben. Omdat wij op het veld uit met 23-11 verloren hadden en thuis met 11-15 wisten we al dat dit een lastige wedstrijd zou worden maar we wisten ook dat het zeker niet onmogelijk was om 2 punten te pakken.

Afgelopen Dinsdag hebben we tactisch getraind en Donderdag begonnen we de training met een gesprek met het TC en de hele A-selectie. Ook daarna hebben we wederom hard en goed getraind. Deze trainingen en het gesprek zijn waarschijnlijk twee redenen geweest voor het goede begin van de wedstrijd. Al voor de wedstrijd was aan het hele team te merken dat we er vertrouwen in hadden, iedereen was ontzettend gemotiveerd en wilde gewoon punten pakken deze wedstrijd. Met deze motivatie begonnen we fel aan de wedstrijd en kwamen al gauw op voorsprong. Een 3-0 voorsprong liep uit tot een 6-1 voorsprong. Er was onderling vertrouwen en we merkte aan alles dat we als een echt team aan het korfballen waren. De kansen waren gevarieerd en het spel was goed, we beloonde onszelf daarvoor met de doelpunten. Hoewel de motivatie nog zeker aanwezig was werd het spel statischer en daar kon Koag goed op inspelen. We raakte onze voorsprong kwijt en het werd 6-6.

Hierna liep het een tijd gelijk op, eerst werd het 7-7, toen 8-8, 9-9. Na de 9-9 pakte Koag voor het eerst de voorsprong en de ruststand werd een

9-11 voorsprong voor Koag. Na de rust kon Koag hun voorsprong uitbreiden door voornamelijk op strafworpen te spelen die wij bleven weggeven. Van de 8 doelpunten die Koag na de rust gescoord had waren er 6 een strafworp. Wij moesten onze doelpunten krijgen door het uitspelen van de juiste personen maar hiermee hebben we niet meer de voorsprong kunnen pakken en de eindstand werd een 14-19 winst voor Koag.

Belangrijk is nu dat we vooral kijken naar de eerste 10 minuten, we stonden hier als een sterk team en we hebben weer bewezen dat we ervoor kunnen vechten, dat hebben we ook de hele wedstrijd gedaan.

Als we dat gevoel vasthouden kunnen we positief 2020 instappen en de eerste 3 wedstrijden tegen Merwede, DVS en Swift 6 punten pakken.

We hopen jullie 18 Januari om 15:50 uur weer in de Wissel te zien waar we een thuiswedstrijd spelen tegen DVS ’69.

-Daan Lodder