Opnieuw thuiswinst voor het eerste: Sfeerimpressie KCR – HKV/Ons Eibernest

12 december 2018 | Kabaal Club Ridderkerk

Ons Eibernest ( opgericht in 1920 als Haagse Geheelonthouders Korfbalclub Ons Eibernest, maar dit terzijde), Ons Eibernest dus, daar ging je vroeger met knikkende knieën heen. Met vroeger bedoel ik hier écht vroeger, de tijd van het drievakkenkorfbal, rieten manden, een bruine leren bal met een veter erin, strafworp op vier meter, echt gras, houten kantines en altijd regen – vroeger dus, toen de Trots elk jaar kampioen werd, heerlijke tijden. Aagje Dekenlaan, daar zaten de Eibers. Poortje door, rechtsaf de kantine in. Boven de bar een intimiderend plankje met landskampioenschapsschalen ( mooi woord voor scrabble) : 1970, 1972,1973,1974, 1975….. Zo stond je al met 2-0 achter terwijl je je nog moest omkleden. Dan het veld op. En altijd troffen we een team met oud-eerste spelers, die allemaal over een schotpercentage van ruim 80% beschikten en in drie seconden diagonaal het middenvak over denderden. Nooit ook maar één punt meegenomen uit de Hofstad, het waren verloren zondagen. En dan ook nog eens geen biertje na afloop……

Dus ja, een gerenommeerde korfbalnaam. En wat gebeurt er ? Onze nog jonge vereniging heeft deze voormalige Haagse grootheid overvleugeld. Zowel het eerste- als het tweede lieten de Eibers kansloos. Vleugellam moesten ooievaars naar huis fladderen, als je goed oplet zitten er nog altijd een paar verdwaalde exemplaren op lantarenpalen langs de A13.

Dikke complimenten dus voor onze selectie en hun technische staf.

Wat heel, heel jammer is, is het feit dat we inmiddels 28 appjes van bepaalde dames uit het eerste hebben ontvangen met de vraag: waar blijft het verslag en hebben we wel in de gaten dat de dames dit keer de meeste doelpunten hebben gescoord ??? Er werd zelfs gesproken over een echte Ladiesnight.Gekker moet het echt niet gaan worden. We hebben sterk de neiging om even een overzicht aan te leveren met daarin de totaalscore van de heren tegenover die van de dames vanaf de oprichting van onze heerlijke vereniging. Verboden door onze hoofdtrainer: dodelijk voor het zelfvertrouwen van onze dames, zo besliste hij streng. Jammer.

Maar meiden, super gedaan, dit vooral blijven doen, dan spelen we volgend seizoen hoofdklasse haha. Aparte vermelding voor Sabine, bij haar zaaldebuut direct scorend.

Wat valt er verder te vermelden ?? Heel veel.

Allereerst natuurlijk onze geweldige opblaas Super Mario, ontworpen en in het diepste geheim in zijn geblindeerde garage gefabriceerd door Marcel M. Het transport werd vervolgens geregeld door onze hoofdsponsor Akomar, waarvoor dank.

Ook viel de prachtige Kerstsfeer in ons clubhuis natuurlijk op, goed gedaan mensen. En dan te bedenken dat de rendieren daar deze week nog bijkomen, ze krijgen een plekje op veld zes en zeven zo hebben we gehoord, daar was ruimte over.

Bij ons tiende een fabuleus doelpunt van Henk V. gezien, die langs zijn verbouwereerde tegenstander snelde als in zijn jongste jaren. Wel heel de zondag aan het zuurstof gelegen en achterstevoren de trap af hebben we vernomen, maar ja, je moet er wat voor over hebben.

Verder het gerucht opgepikt dat de concurrentie tussen onze heren zógroot is, dat de verslaggever van het Rotterdams Dagblad door een hier verder niet bij naam te noemen heer onder zware druk is gezet om (geheel ten onrechte) zijn naam als topscoorder van de afgelopen wedstrijd te vermelden. Wij echter weten allemaal dat het Mark was die er zeven in knalde.

Een E.K.V. voor Kelly, die deze zaterdag de frisbee-verkoop leidde en er 150 verkocht. Klasse Kelly – dank je wel.

Wijzelf waren in het geheim afgereisd naar de wedstrijd van Tweemaal Zes in opdracht van onze hierboven vermelde hoofdcoach. De opdracht was te onderzoeken of deze ploeg inderdaad met twaalf spelers in het veld staat – en dat is echt het geval. Onbegrijpelijk dat de KNKV dit goedkeurt. Maar: deze spelers lopen elkaar zóin de weg dat nog geen punt behaald is. Dat biedt perspectieven voor de wedstrijd van zaterdag. Op naar Maartensdijk, niet te verwarren met Sint Maartensdijk, zet je dat in DomDom dan ga je echt het eerste missen zaterdag.

Tot slot: de oliebollenactie. Er wordt besteld, maar nog lang niet genoeg. Doen hoor mensen, het gaat hier niet om zomaar een oliebol, maar om echte Voordijkoliebollen, bereid volgens een oud 17eeeuws familierecept dat zijn weerga niet kent. Al jaren op nummer één in de oliebollen top tien van Algemeen Dagblad, de Volkskrant, NRC en de New York Times. Ik bedoel maar.