Over Sparta, kapotte schotklok en de D-1…Sfeerimpressie heerlijk weekje KCR.

12 november 2018 | Kabaal Club Ridderkerk

Nog geen competitiekorfbal, maar toch de afgelopen week genoeg meegemaakt bij onze heerlijke vereniging.Sportief hoogtepunt wat ons betreft een verrukkelijke wedstrijd van de D-1 tegen Deetos

D-1. Deetos, da’s een topvereniging. Na een achterstand van 0-3 knokten de Deetjes zich terug in de wedstrijd en wisten keurig gelijk te spelen met 4 -4. Klasse. Ziet u in onze prachtige hal stukken uit de speelvloer dan klopt dat. Opgegeten door onze D-spelers, wat een heerlijke inzet. Een E.K.V voor coach Patricia en het publiek.

Over onze nieuwe hal gesproken: u moet voor de aardigheid eens naar het plafond kijken. Daar zitten drie geel-blauwe ballen vast tussen de balken, plus een voetbal. Die voetbal begrijpen we een klein beetje, die korfballen niet. Hoe kan dit ?? We dagen diegenen die deze ballen daar terecht hebben laten komen uit om ze ook weer naar beneden te halen.

De rolsteiger van de Kabaalclub mag daarvoor gebruikt worden. Kom je nog zo’n acht meter tekort…..

Afgelopen woensdag twee topwedstrijden in De Wissel. Eerst onze bikkels van G-ploeg, die wonnen van nota bene PKC. Dit alles onder de voortreffelijke leiding van Marcel M, die na afloop van de wedstrijd even aan de zuurstof moest, maar dit terzijde. Dan de kampioen van België, de Koninklijke Boeckenberg Korfbal Club tegen Dalto. Ondanks toch hooggespannen verwachtingen kwamen de Belgen er niet aan te pas en werden afgeschoten door de mensen uit Driebergen. Maar wat gebeurt aan het begin van deze wedstrijd ? Schotklok kapot. Op dat moment bewees onze ervaren jurytafel zich. Geen spoor van paniek, drie harde klappen met een moker van 10 kilo op de klok en aan één kant werkt het weer. In de rust een beetje knutselen en alles weer onder controle. Doet ons denken aan iemand die deze week ons clubhuis binnenwandelde met de vraag hoe een schotklok überhaupt werkt. Geinig.

Dan: KCR on tour, dit keer naar het Kasteel: Sparta – Jong Utrecht. Sparta, een club van stand. Opgericht op 1 april 1888. Roemruchtige namen schieten ons te binnen: Bok de Korver, Tinus Bosselaar, George Kessler, Barry Hughes, Jayne Mansfield, Jules Deelder.

Zes ( 6 !!!) keer landskampioen, drie keer de beker. De meeuw van Eddy Treijtel.

Dus niet zomaar een club. Na een heerlijk buffet met de bus van sponsor Ringelberg naar Spangen. Vervolgens op naar de Denis Neville tribune. Hierbij direct de huiskamervraag: wie was deze Denis Neville ? Martijn G. en zeker Vincent de K. zijn uitgesloten van deelname. Al tijdens de warming up zagen we dat de Spartanen meer aandacht hadden voor onze charmante dames van het team Happy Socks dan voor de bal. Dat ging door in het eerste deel van de wedstrijd, 0-2 achter dus. Maar gelukkig, toen de Rood-Witte hormonen tot rust waren gekomen stelden de Kasteelheren orde op zaken en wonnen netjes met 4-2. Lars Veldwijk maakt drie goals en wordt vervolgens niet, we herhalen, niet uitgeroepen tot man van de wedstrijd. Heel apart.

In de rust een Sparta-quiz met ongelooflijke vragen. Hoeveel rode strepen zaten er in het Sparta-shirt van 1932 ? Dat soort dingen, is onze Quizmas niks bij. Na zes vragen: klaar, einde quiz.

En wat tettert de speaker daarna door het prachtige Kasteel: “De winnaar staat op de Denis Neville tribune, Vincent de Kreek”. Eerlijk waar. Een gesigneerd shirt, Vincent moest een traantje wegpinken.

Wat verder opviel: onze onovertroffen hoofdsponsor Akomar Shipping is ook prominent aanwezig op het scorebord van het Kasteel. Goed om te zien.

Terug via de Coolsingel, jonge honden eruit gegooid en terug naar Ridderkerk. Heerlijke derde helft, waarbij de Spartamars vaak te horen was. Vincent en Martijn, dank je wel.

Kersen op de taart van deze heerlijke week werden verzorgd door de Trots van Zuid en Max V.

Supportersvereniging KCR.