Sfeerimpressie GKV – KCR

26 november 2018 | Kabaal Club Ridderkerk

Na zo’n tien minuten in de tweede helft kropen onze eerstelingen van een 18 -12 achterstand terug naar 19 – 16. Op het KCR-uitvak merkte je dat het rond ging zingen: opnieuw een wonder in Gorinchem ? Vorig jaar immers presteerde het eerste het om in een miraculeuze wedstrijd na een achterstand van tien doelpunten in de tweede helft er toch met de winst vandoor te gaan. Maar helaas, afgelopen zaterdag kwam het niet zover. In plaats van het gewenste verschil van twee doelpunten werd het gat weer vier en daarmee was in feite de wedstrijd gespeeld.

Al met al moeten we concluderen dat GKV de gehele wedstrijd domineerde en dat ons vlaggenschip er niet echt aan de pas is gekomen. We herinneren ons daarbij teveel verdwaalde schoten, te ver doorgevoerde individuele acties en vooral fases waarin te gemakkelijk werd verdedigd. Tsja, en dan win je niet.

Maar goed, niet getreurd, als je de rest wint ben je kampioen en herinnert niemand zich deze wedstrijd. Laten we om te beginnen de komende twee (thuis)wedstrijden maar eens omzetten in twee overwinningen.

Wat valt er verder te vermelden ?

Enige tijd geleden riepen we diegene die verantwoordelijk waren voor de vastgeschoten ballen in het plafond op om deze er ook weer uit te halen. We verwachtten dat een paar jonge honden uit een A- ploeg of mensen met een beperkte techniek uit het tiende (Ad F). zich zouden melden. Maar niets was minder waar. Nota bene één van onze topaanvallers uit het eerste ( u begrijpt, in het kader van de vermaledijde AVG mogen we geen namen noemen en dat is jammer – om een tip van de korfbalsluier op te lichten: de speler waar het om gaat maakte er zaterdag zeven (7 !) ), dus deze topaanvaller probeerde in een onbewaakt moment de ballen naar beneden te krijgen. Jammer genoeg voor hem stonden we er met onze neus bovenop. Om de ballen naar beneden te krijgen gebruikte hij de telescoop stokken van onze prachtige KCR-beachvlaggen. Gevolg: geen enkele bal uit het plafond, maar wel een vastzittend deel van genoemde stokken juist vast in het plafond. Grote hilariteit alom. Met gevaar voor eigen leven haalde vervolgens één van onze talent scheidsrechters, wiebelend op de rolsteiger en twee op elkaar gestapelde keukentrappen de stok er weer uit – helaas hangen de ballen er nog steeds, toch een aardig bedrag.

Later dat weekend hoorden we uit zeer betrouwbare bron dat Rituals-producten een zeer belangrijke rol spelen in de voorbereiding van sommige spelers. Of dit leidt tot een hoger spelniveau is voor ons echter nog de vraag. Zou wel een topsponser zijn…

Volgende week de eerste officiële thuiswedstrijd van het eerste in De Wissel. We verwachten een bomvolle tribune.

Kabaal Club Ridderkerk.