Pre-impressie seizoen 2023-2024

28 augustus 2023 | Nieuws

Heerlijk om te zien hoe in aanloop naar de startdag van volgende week zaterdag onze mooie vereniging al grotendeels ontwaakt is uit de zomerslaap. Hoewel, zomerslaap? We hebben in de vakantieperiode het volgende mogen waarnemen.

Een aantal jonge honden uit de selectie trainde gedurende de zomerweken gewoon door. En om hun ambities kracht bij te zetten deden zij dat op het hoofdveld. Over deze jonge honden straks meer.

Op de overige velden zagen we verder de harde kern van het vierde fanatiek doortrainen. Niet alleen vrijblijvend een balletje schieten, maar ook het korte sprintwerk van de ene naar de andere pion werd niet geschuwd. Een ploeg om in de gaten te houden dit seizoen. Menig tegenstander zal al na een paar minuten wit wegtrekken zo verwachten wij. Het derde team van Maassluis was afgelopen zaterdag het eerste slachtoffer van de dadendrang van onze vierdelingen (uitslag 6-18). Wel bijzonder dat deze uitslag direct in de officiële KCR-uitslagen app werd vermeld, een app die, zoals we allemaal weten, in principe bestemd is voor het eerste en het tweede. Het is hen vergeven, jeugdig enthousiasme zullen we maar denken.

Jeugdig, da’s een mooi bruggetje naar de volgende groep die ook na het eind van het vorig seizoen actief bleef: spelers uit het 10e en 11e, aangevuld met aangewaaide korfbalfitters en jeugdspelers genoten onder de bezielende leiding van Hans de G. van heerlijke zomeravondtrainingen.

Maar inmiddels kondigt zich een nieuw seizoen aan. Natuurlijk gaat daarbij de meeste belangstelling uit naar het “nieuwe” eerste. Maar liefst zes opengevallen plekken moeten worden opgevuld. Afgelopen zaterdag in de nipt verloren oefenwedstrijd tegen DES konden de contouren van de nieuwe ploeg worden herkend. Ons gevoel zegt (maar daar kunnen we ons natuurlijk in vergissen) dat er zes spelers min of meer zeker zijn van een basisplek en dat er om de twee resterende posities nog gestreden wordt. We zagen zeker voor rust een bij vlagen frivool spelend team met een aantal leuke creatieve acties. En het mooiste doelpunt van het seizoen hebben we, zo denken wij, al gezien: Floris-Jan was niet alleen zijn tegenstander gepasseerd maar ook al deels de paal, ontving toch nog de bal en scoorde een eenhandig genomen bal met zijn rug naar de paal. Een echt beauty – dat smaakt naar meer. Aan de andere kant zorgde het speelse en frivole ervoor dat er slordig met de vele kansen werd omgesprongen. De rust ging in met een 8-5 voorsprong, die had eigenlijk groter moeten zijn. Dat brak de ploeg in de tweede helft op zodat in de laatste seconden DES toch nog aan het langste eind trok. Maar we hebben genoeg aanknopingspunten waargenomen om met vertrouwen de competitie tegemoet te zien. Ook goed om te zien was de positieve coaching van Steven, terug op het oude nest.

Op naar de startdag. Hopen dat we niet geteisterd worden door onweersbuien. Dit weekend hebben we gezien dat dit zowel in Zandvoort als in het mooiste stadion van Nederland voor de nodige overlast kan zorgen.

Kabaalclub Ridderkerk,