KCR gaat verduurzamen. De coöperatieve Rabobank schenkt een bijdrage van € 9500

17 juni 2023 | Nieuws

Bij de bouw van de accommodatie zijn toentertijd 9 zonnepanelen op het dak van de sporthal geplaatst voor KCR. We wisten toen wel dat die 9 niet genoeg waren om energieneutraal te zijn. Afgelopen jaren is er gespaard om dit wel te kunnen bereiken. Er is een plan gestart om het KCR clubgebouw volledig energieneutraal te maken. Daarvoor zijn zo’n 90 extra PV panelen nodig. Dat kost veel geld, maar gezien huidige energieprijzen kost de ca 28.000 kWh die KCR in een jaar verbruikt ook veel.
Met die extra panelen kan dit flink omlaag tot zelfs bijna energieneutraal.
De investering die we gaan doen is mede mogelijk door een substantiële bijdrage van € 9500 van het coöperatiefonds van de Rabobank. Bij de aanvraag voor deze bijdrage is een motivatie meegegeven in het kader van duurzaamheid. Bij duurzaam denk je aan de toekomst. En dan denk je ook aan jonge kinderen.
Daarom vonden we het leuk dat de cheque door André van de Linden van de ledenraad namens het coöperatiefonds Rabobank werd overhandigd aan voorzitter Erik de Vries in het bijzijn van al de jongste leden van KCR, de Kangoeroes.

Namens beheer accommodatie
Jos de Vos