RWA D2 – KCR D1 (KAMPIOEN)

8 oktober 2018 | Wedstrijdverslagen

Zaterdag was alweer de 1 na laatste wedstrijd van het veld-seizoen.
Om kwart over zeven stond ik op, kleedde me aan en werkte mijn ontbijt naar binnen. Om acht uur zaten we in de auto klaar om te vertrekken naar RWA.

Na het inschieten, warmlopen, strekken en bespreken over de vakken en alles wat we zouden toepassen in de wedstrijd begon om negen uur de wedstrijd tegen RWA D2. De vakken waren in de aanval: Sven, Boaz, Ranomy en Pien. En in de verdediging stonden: Bruno, Jesper, Ilse en ik met als reserve alleen Siebe omdat Maud er helaas niet bij kon zijn.

De wedstrijd is nu echt begonnen. In de verdediging ging het aan het begin wat lastig om de steun er tussenuit te halen. Toen we de bal hadden onderschept en uitgewerkt hadden naar het andere vak had de aanval aan het begin ook een beetje moeite met kansen creëren en maakte Sven uiteindelijk toch een mooi schot en ook het 1edoelpunt.

De bal ging terug naar de tegenstander en toen maakte RWA ook hun 1edoelpunt.1-1 dus. Gelukkig maakte Ranomy na een aantal pogingen ook een mooi schot. Na nog wat pogingen van RWA en van ons werd het tijd om van vakken te wisselen. Ik maakte als eerst een doelpunt en kort daarna volgde het doelpunt van Bruno.

Het werd Rust met de stand 1-4. We gingen snel naar de kleedkamers om te luisteren naar Patricia en Gabie. Ze vroegen of we wel wilde winnen omdat we allemaal zaten slapen. Wat ze zeiden was wel waar, ik vond het zelf ook geen goede 1ehelft. Na nog wat instructies en trucjes die we bespraken(ik vertel niet wat de trucjes zijn in het geval de tegenstanders mee kijken) gingen we weer het veld op.

De 2ehelft begon.

Het ging vele malen beter in zowel de verdediging als in de aanval. Siebe ging spelen in de plaats van Sven. In de verdediging zaten we te knokken voor de bal en als we de bal hadden onderschept werden we ook weer ‘beloond’ door een doorloper van Siebe en twee prachtige schoten van Ranomy. En natuurlijk een goede stand namelijk 1-7.

Het was weer twaalf en een halve minuut. Na wat pogingen tot kansen maakte Jesper een schot. Helaas maakte RWA ook weer een doelpunt, maar dat hield ons niet tegen. Ilse scoorde nog een doorloper en Jesper maakte eigenlijk nog de 10emaar die werd helaas afgefloten.

Na het fluitsignaal hadden we een mooie eindstand met 2-9 gewonnen. Ook waren we heel blij want we waren al eigenlijk kampioen als we deze wedstrijd wonnen, maar we gaan het wel pas volgende week vieren als Maud er ook bij is en omdat er dan een thuis wedstrijd is.  Verder gingen we nog even de scheidsrechter zoeken en chocolade geven omdat het de Week Van De Scheidsrechter is. We gingen nog even op de foto met haar en toen was het snel naar de auto en terug naar KCR.

Ik hoop dat jullie dit verslag leuk vonden en ervan hebben genoten. Ik vond het ook erg leuk om te schrijven.

Liefs, Nourya Anna Walsweer.