Sfeerimpressie Fortis – KCR.

8 oktober 2018 | Kabaal Club Ridderkerk

Pff, speel je zaterdag het éne uitcomplex van je af, krijg je de zondag erna het volgende op je bordje. Daarover later meer.
In het verre Souburg legde het eerste een prima eerste helft op het kunstgras. Op enig moment een voorsprong van zeven doelpunten verschil. Zeven ! Bij de rust een geruststellende tussenstand: 5 – 11.

De harde kern van de Kabaalclub was in de pauze al aan het mijmeren over een komend kampioenschap. Welke artiest uit te nodigen, waar het podium te plaatsen, en vooral, welk vuurwerk te bestellen ?? Deze heerlijke beslommeringen werden vrij wreed verstoord door de vader van ( we denken Rebecca): “Zeeuwen gaan door tot de laatste minuut, en vaak nog langer dan dat.. Net Duitsers, maar dan een 2.0 versie.” Dat klonk vrij onheilspellend, maar op dat moment namen we deze boodschap niet heel serieus. Een normale ploeg legt zich neer bij een onvermijdelijke nederlaag, toch ?

Zo niet de Zeeuwen van Fortis. Kleiner en kleiner werd het verschil. Maar net toen de thuisploeg langszij dreigde te komen, was het Arie “alle ballen zijn voor Arie” van Pelt die zich keurig inwrong tussen paal en tegenstander en zijn tweede éénhandige doelpunt van deze middag maakte. Dat er nog een tegendoelpunt kwam mocht de pret niet meer kreuken, gewonnen dus. Nu zou je na afloop alleen maar opgewekte gezichten verwachten. Niets van dit alles. De lelijkste overwinning van het seizoen, dat hoorden we. En dat, juist dat siert onze eerstelingen: direct al na de eerst gewonnen uitwedstrijd een heel kritische blik op het eigen functioneren. En daarom zijn we gewoon doorgegaan met de voorbereidingen op het komende kampioenschap. Staat gepland op zaterdag 15 juni 2019, deze dag met een rode pen omcirkelen in uw agenda. Maar dat is een zorg van later.

Wat valt er verder te vermelden over het afgelopen sportweekend ?

Fortis-uit lijkt aan de andere kant van de wereld, en toch valt zo’n ritje reuze mee. Nu moeten we veldseizoen nog een keer naar Zeeland ( Des Heeren Hendrikskinderen, is dichterbij dan Oost-Souburg) dus daar verwachten we meer aanhang dan het handjevol trouwe supporters van afgelopen zaterdag.

Hoognodig tijd voor weer eens een huiskamervraag: welke nationale zeeheld werd geboren niet ver van het veld van Fortis? Juiste inzendingen krijgen een gratis rondleiding over onze spiksplinternieuwe Jeu-de boules banen.

Teruggekeerd in ons prachtige clubhuis bemerkten we al snel dat de vrouwelijke helft van het penningmeesterschap samen met de hoofdcoach van de kangoeroes niet alleen hadden ontdekt hoe je alle muzieknummers die je maar wilt uit onze nieuwe installatie kunt halen maar ook dat je deze nummers kunt afdraaien op een volume waardoor zelfs in de Reyerheem de voetjes van de vloer gingen. Geinig dus.

Verder bleek de Trots het uitcomplex van het eerste te hebben overgenomen, erg teleurstellend dus.

Zaterdag naar Brabant (Juliana uit), we hebben er zin in. Worstenbroodjes, Belgisch bier en twee punten mee terug over de Moerdijk. We kijken er naar uit.

Kabaal Club Ridderkerk,
Supportersvereniging KCR