Sfeerimpressie Die Haghe thuis.

4 april 2019 | Kabaal Club Ridderkerk

Terwijl  buiten de temperatuur boven de twintig graden uitkwam, de lammetjes rondsprongen, de poolkap nog harder aan het smelten was dan voorheen en alle terrassen bomvol zaten moest er in onze mooie sporthal nog even een potje worden gekorfbald. Onze tweedelingen sloten de competitie af met een eclatante overwinning op de reserves van Die Haghe, waarbij de ploeg van Sander kan terugzien op een uitstekend zaalseizoen.

Daarna mocht het team van de week zich presenteren met het eerste . Nee, nee, zo was het niet eigenlijk. Onze selectie had het voorrecht mee te mogen lopen met onze bikkels van het G-team, dat eerder deze dag het felbegeerde kampioenschap had weten te veroveren. Mensenkinderen, we zijn allemaal wel eens blij met een sportieve gebeurtenis (hier komt de huiskamervraag: welk ultiem sportgenot hoort bij de datum 6 mei 1970 ?) maar de blijdschap die dit G-team uitstraalde mag gerust uniek worden genoemd. In één woord geweldig. Dikke, dikke complimenten voor de spelers van dit team maar vooral ook voor hun trainers. Kijk, M. van der S. kan soms lastig zijn zo hebben we gehoord, maar de persoonlijkheden van het G-team hebben allen een zeer sterke eigen wil waarbij Van der S. verbleekt tot een mak korfbalschaap. Dit gezelschap vervolgens omsmeden tot een korfbalvechtmachine is heel, heel knap.

Dat het eerste er vervolgens weer eens een heuse thriller van maakte lag een beetje in de lijn der verwachting, zo gaat het eigenlijk al het gehele seizoen. Net toen Die Haghe uit beeld dreigde te geraken werd een formidabele tussensprint ingezet, waarbij gedurende tien minuten een schotpercentage werd vertoond waarop een gemiddelde League speler stik jaloers zou zijn. Jammer genoeg begrepen de gasten niet dat ze op dat moment alle tegenstand hadden moeten opgeven zodat na een hectische slotminuut waarin acht (??) keer gescoord werd een eindstand van 22 -22 viel te bewonderen.

Zo, nu even het zaalseizoen laten bezinken, een analyse maken en dan weer naar buiten. Waarbij we over twee maanden kunnen concluderen dat het eerste na een ongelooflijke inhaalrace alsnog het kampioenschap wist te bemachtigen, waarna het in Ridderkerk nog lang, lang onrustig bleef…

Kabaal Club Ridderkerk.
Supportersvereniging KCR.