Sfeerimpressie Rapid-Tjoba / marathondag.

10 april 2019 | Kabaal Club Ridderkerk

Geen competitieprogramma afgelopen weekend, toch heerlijke sportgebeurtenissen. Allereerst was daar zaterdagavond de beslissingswedstrijd in onze eigen Wissel tussen Rapid uit Haarlem en Tjoba uit Des Heerens Hendrikskinderen, prachtige plaatsnaam. Inzet: behoud van een plek in de eerste klasse.

Het vak van Rapid was goed gevuld, het vak van Tjoba barstte uit haar voegen. Opmerkelijk was vast te stellen dat de clubtenues van beide verenigingen bestaan uit groen en wit. Leuk gezicht op de tribune, heel moeilijk voor de scheidsrechter. Daarover later meer. Na het voorstellen van de teams bleek dat beide supporterskampen tot de tanden toe gewapend waren met confettibommen en serpentine-shooters. Gevolg: heel de vloer groen-wit en een vertraging van een half uur. Lachen.

Al ras bleek dat het niveau van de wedstrijd, laten we het vriendelijk omschrijven, anders was dan we van ons eerste gewend zijn. Maar de sfeer was prima en de scheidsrechter van dienst, Peter de Pachter, was uitstekend. Tjoba wint ten slotte vrij gemakkelijk de wedstrijd.

Na afloop een helpende hand bij het opruimen van supporters uit Haarlem en  Des Heerens Hendrikskinderen en dat was goed om te zien.

Nog net een staartje Fortuna – TOP meegepikt, toch wel een stunt van de mensen uit Delft. Hebben Mirjam Maltha aangeboden om bij ons af te komen bouwen, ze neemt ons aanbod in overweging, leuk.

Zondag: terrasweer en de marathon, meestal geen goede combinatie. Namens KCR lopen Willem K, AndréS, Gijs van der W. en ook Arie van P – de laatste een deel in het kader van de bedrijvenmarathon. Ook langs het parcours gesignaleerd: Marcel M. mét KCR beach vlag.

We leggen onze focus op zoon Willem die een serieuze aanval wil doen op het familierecord (3.31.20). Dat gaat goed tot 32 km, daarna kramp in twee benen en een knie die niet meer mee wilde. Op karakter 3.50 gelopen. Ook Gijs keurig onder de 4 uur. We zien Arie voorbij komen in een lange zwarte legging, jawel, en dat met deze temperatuur. Je zag aan zijn gezicht dat hij een balletje pakken onder de paal toch een eind leuker vindt dan dit. Onze marathonapp meldt inmiddels dat Andrénog altijd onderweg is als wij ons eerste biertje aantikken. Ook de Trots van Zuid app meldt zich: een uitdoelpunt, zelfs drie. Gekker moet het niet worden.

We zitten al op de waterbus als ook Andréde finish bereikt. Maar bij de marathon geldt: iedereen die aan de start verschijnt is een held, als je finisht ben je een bikkel.

Mannen, allemaal gefeliciteerd en goed gedaan.
Nu op naar de league finale: gaat PKC afrekenen met het finale-syndroom? We gaan het zien.

Kabaal Club Ridderkerk.