Sfeerimpressie K.V. Apeldoorn – KCR

24 mei 2022 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

Afgelopen zaterdag de verste uitwedstrijd van het seizoen. Aangekomen in Apeldoorn troffen wij een tussen de bossen verstopt terrein aan met zo’n heerlijke ouderwetse kantine van voor de oorlog. De Tachtig jarige Oorlog wel te verstaan. U weet wel, van de Slag op Mookerheide, inname van Den Briel, Leiden’s ontzet, het Turfschip, de Stedendwinger en het Twaalfjarig Bestand. Als u bij meer dan twee van deze opgesomde zaken denkt: waar gaat dit over?, dan heeft u zowel in groep acht als in het tweede leerjaar van het voortgezet onderwijs niet goed opgelet….. (huiskamervraag dus: wie durft uit zijn hoofd de jaartallen van het Twaalfjarig bestand op te dreunen??).

Maar goed, dit terzijde. Een blik langs de kant leerde ons dat de helft van het Apeldoornse publiek de pensioengerechtigde leeftijd ver gepasseerd was. We bereidden ons dus voor op een wat dat betreft rustige middag. Dat zou anders verlopen.

Voor de derde maal op rij 0-1 Demi, daarna 0-2 Mark. Al snel zien we dat we korfballend sterker zijn. Helaas worden veel te veel kleine kansen en vooral vrije ballen verprutst, waardoor de thuisploeg er in blijft geloven. Met name de heren van Apeldoorn maken zich daarbij schuldig aan soms grove overtredingen. Op het moment dat de scheids hiertegen terecht gaat optreden gemekker vanaf de bank…. en vanuit het publiek. Dat laatste verbaast ons, maar goed. Wel heeft dit gezeur tot gevolg dat de leidsman zeker niet tégen ons gaat fluiten…

Rust: 4-7. Direct daarna 4-8, maar nog geen beslissend gat zo blijkt. Wel steeds op voorsprong. Grove overtredingen blijven voortduren. Dus weer eens een vrije bal voor Remon. “Cadeautje”, kraakt het vanuit het thuispubliek. Remon pakt het cadeautjes vakkundig uit en zwaait bij de vakwissel vriendelijk naar de kant. Enkele 70-plussers proberen daarop over het hek te klimmen, maar op hun leeftijd gaat dat natuurlijk helemaal niet meer. Geinig.

Gaby onderschept in de verdediging een geweldige bal, in één keer naar Mark in het aanvalsvak die 10-15 binnen knalt. Toch blijft het spannend tot het laatst, waarbij we overigens de gehele wedstrijd het gevoel hadden dat het goed zou komen. Nog een gele kaart voor Apeldoorn-heer en het is klaar: 14-16.

Een, zoals je dat noemt, volwassen overwinning. Alleen weinig vrienden gemaakt in het Apeldoornse, jammer.

Van de af te leggen duizendvierentwintig kilometers zijn er nog 144 over, Telstar uit op 11 juni. Maar eerst wacht zaterdag DVS. Opnieuw zal het eerste de volledige focus moeten hebben, we verwachten geen appeltje eitje wedstrijd.

Zo, nu eerst toeleven naar de finale van de Trots van Zuid. Leonard Z. en zoon Wesley sturen inmiddels al foto’s uit Tirana, heerlijk. We hebben al drie dagen ons Feyenoord-shirt aan en beginnen inmiddels redelijk te stinken, maar dat hoort erbij. Pfff, wat een heerlijke spanning.

Kabaalclub Ridderkerk,

Supportersvereniging KCR