Sfeerimpressie KCR-1 – IJsselvogels-1.

2 april 2017 | Kabaal Club Ridderkerk

Vogels liggen ons goed. Zo zijn we dit seizoen tegengekomen Meervogels ( twee maal gewonnen), De Meeuwen ( eenmaal gewonnen in een prachtige wedstrijd, uit hadden we recht op een punt), en IJsselvogels, tegenstander van afgelopen zaterdag. Tweemaal gewonnen.
Wat is trouwens een IJsselvogel ? Een IJsselvogel is verwant aan de bekende IJsvogel. Hij is ietsjes groter, en in plaats van de kleur blauw valt de kleur rood meer op. Mannetjes zijn daarbij moeilijk te onderscheiden van de vrouwtjes. De IJsselvogel is een standvogel, trefkans is groot in de regio Moordrecht – maar dit alles terzijde.
Gezellig druk was het op ons vertrouwde veld. Jammer dat de zon zich niet liet zien, maar soms moet je de slingers zelf ophangen. Gelukkig was mascotte Mario aanwezig om de sfeer erin te brengen.
Het eerste begon redelijk, was in het tweede deel van de eerste helft onnavolgbaar en liep uit tot een marge van negen doelpunten. Optimisten langs de kant (daar houden we van) voorspelden veertig KCR-goals aan het einde van de wedstrijd. Niet gelukt kunnen we melden.
De overwinning kwam echter nooit echt in gevaar, maar de verwachte walk-over werd het ook niet. Eindstand: 29 – 25. Negenentwintig goals op het veld is heel goed, 25 tegen is misschien wat veel.
Wat viel verder op ? De belangstelling voor het parachutespringen op de feestdag ( datum 20 mei) is overweldigend. Inmiddels is een dame uit het eerste bereid gevonden om als eerste te springen, slechts gekleed in een KCR-rokje met een AKOMAR-shipping vlag om haar hals geknoopt. Vinden we erg stoer. Opgeven voor het parachutespringen kan nog via:
Kcr-parachute@blond.nl.
Terug naar de wedstrijd. IJsselvogel-dames hebben een broekje aan, is apart. Sommige dames denken daardoor dat ze echt de broek aan hebben en beginnen te veel te mekkeren tegen de scheids. Gele kaart dus, lang niet gezien aan de Sportlaan.
Moeilijk moment was er in deze wedstrijd voor onze teambegeleider Marloes H. Open botbreuken, slagaderlijke bloedingen, afgescheurde Achillespezen, Marloes weet er raad mee. Maar wat doe je als een heer een bal krijgt op een, laten we het noemen, echte herenplek ? Marloes wist daar niet direct raad mee zo zagen we. Wij hebben daar zelf wel ideeën over, maar dat is , lettende op onze jonge lezers, niet geschikt voor publicatie. Mochten er dames zijn die nieuwsgierig zijn naar deze geschrapte passage, dan kunnen zij zich aanmelden bij leden van de Kabaal Club.
Geweldig was de Frisbee-verkoop. Eerste keer op het veld en direct bijna 150 ( honderdvijftig !) verkocht, heerlijk.
Nog vijf wedstrijden winnen en het dak gaat eraf. Volgende week Rapid uit. Haarlem, erg, erg  leuke stad. Misschien gaan we vrijdag al..

Kabaal Club Ridderkerk,
Supporters Vereniging KCR,.