Sfeerimpressie KCR – 12.

12 maart 2019 | Kabaal Club Ridderkerk

Na een wat ons betreft veel te lange periode zonder korfbal eindelijk weer actie in De Wissel. Zoals gewoonlijk trakteerden onze eerstelingen ons wederom op een bloedstollendspannende-verhoogdehartslagjebijtaljenagelservanaf slotfase. Maar ook net zoals in voorgaande edities een bevrijdende treffer in de dying seconds van de wedstrijd. Remon ramde met nog zo’n dertig seconden op de klok de gelijkmaker binnen, eindstand 27 -27. Aangezien bijna de gehele tweede helft tegen een achterstand moest worden opgebokst kunnen we spreken van een gewonnen punt.

Vermeldenswaardig: Karin Vlasblom scoorde haar 300e doelpunt in het eerste, een unieke prestatie.
Eibers verloren, dus handhaving is een kwestie van tijd, dat durven we nu al hardop te verkondigen.

Het korfbalweekend begon dit keer al op vrijdagavond. De kanjers van de D-1, onder de bezielende leiding van Patricia en Gaby veegden het arme Vitesse van de mat en haalden zo de dik verdiende titel binnen. En dat onder het oog van meer dan 150 supporters, echt geweldig om te zien. Leuk zijn de vrije ballen van deze talenten. Zo zagen we varianten één, twee en drie verschijnen, dit nadat de betreffende variant werd ingeseind vanaf de kant. Daarbij een tegenstander die daar totaal geen antwoord op had. Geinig hoor.

Zaterdagochtend wist ook de E-1 de titel te grijpen, zodat al voordat het eerste aan haar wedstrijd begon gesproken kon worden van een geslaagd KCR-weekend.

Hoewel het zaalseizoen nog niet is afgelopen (wie weet wat ons nog te wachten staat) kunnen we nu al terugkijken op een aantal prachtige wedstrijden. En natuurlijk heerlijk om nu de thuiswedstrijden in de eigen accommodatie te kunnen spelen, we zijn er snel aan gewend geraakt.

Zoals al eerder aangekondigd: zaterdag na afloop van de wedstrijd van het eerste een optreden van het pop-rock koor Sweet Pepper. Dat mag je echt niet missen…