Sfeerimpressie KCR – Kinderdijk

3 oktober 2023 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

We maken direct een eind aan de eeuwige discussie na een gelijk spel (punt-gewonnen-of-punt-verloren): punt gewonnen!  Immers, waar de beide teams in de tweede helft niet voor elkaar onderdeden, was Kinderdijk zeker in het eerste deel van de eerste helft duidelijk de bovenliggende partij, waarbij we zagen dat met name de dames van de gasten de korf makkelijk wisten te vinden. Tel daarbij op dat de gelijkmaker 50 seconden voor tijd viel en de conclusie “punt gewonnen” is gerechtvaardigd.

Hoewel wij echt geloven in het uitgangspunt dat je met elkaar als team wint en ook met elkaar verliest, hierbij toch een eervolle vermelding voor Reinier, die niet alleen goed was voor de uiteindelijke gelijkmaker maar daarnaast ook nog viermaal doeltreffend was op andere momenten. We begrijpen uit betrouwbare bron dat zijn broer zich inmiddels zorgen maakt over de vraag of hij na hersteld te zijn van zijn blessure wel weer zijn basisplek terug krijgt. Een heuse broedertwist dreigt dus.

Na de overrompelende start van de gasten zagen we de thuisploeg in het laatste kwartier voor de rust al dichterbij kruipen. In deze fase noteerden we de nodige heerlijke balveroveringen van Jesse in de verdediging en twee fraaie treffers van Tessa, die haar draai in het eerste helemaal lijkt te hebben gevonden. De rust ging in bij de stand 9-10, alles mogelijk dus.

Femke was met de 11-11 goed voor de gelijkmaker. Daarna stuurden de beide Naomi ’s (tsja, hoe schrijf je dit nou? Naomies? Naomie’s? Naomiesz?) hun dames volledig het korfbalbos in, waarna Naomi D. de Akomar/Shipping brigade voor het eerst op voorsprong zette. En wat een fantastische inzet zagen we ook vandaag weer bij deze meiden. Alleen geen vriendinnen gemaakt met hun tegenstanders denken we. Maar daar gaat het ook niet om, toch? Na 12-12 een sublieme éénhandige doorloper van Jesse, zo’n bal waar hij het patent op lijkt te hebben. Vervolgens bleef het heel lang 13-13. Achter en weer gelijk. Thomas knalde vlak voor onze neus vanuit de uiterste hoek van het vak de 15-14 binnen. Na een ongelukkige val van een dame in de verdediging weer gelijk, vervolgens een gemiste stip en vlak voor tijd achter. Wel, de afloop verklapten we hierboven al.

Kortom, een goed en knap herstel na de teleurstelling van vorige week. Laatste twee potjes winnen en we eindigen als eerste. De vraag is vervolgens: hebben we dan te maken met een echt kampioenschap, of hebben we alleen te maken met promotie naar de hoofdklasse? Maar laten we de korfbalhuid niet verkopen voordat we de korfbalbeer in de vorm van Albatros en Merwede hebben geschoten. Het spreekt voor zich dat we heel, heel veel KCR-mensen zaterdag verwachten in Zwijndrecht.

Ook verwachten we veel mensen in Barendrecht bij de wedstrijd Vitesse C1 – KCR C-1. De Ceetjes hadden afgelopen maandag al kampioen kunnen worden in de midweekse uitwedstrijd tegen Swift (wie verzint dit? Op maandagavond met een C-team naar Middelburg?? Maar dit terzijde), helaas verloor het team daar, maar zaterdag dus een herkansing.

Behalve de C-1 vermeldden we in het vorige verslag dat we ook de prestaties van de A-1, A-3 en het vierde zouden volgen. Dat moeten we dus niet meer doen. De druk wordt dan blijkbaar te hoog, want zowel de A-1 als het vierde gingen onderuit. Van het minder ervaren vierde begrijpen we dat wel hoor. De ploeg werd volledig weggeblazen door Oranje-Wit, waarbij we het niet chique vinden om hier de uitslag te vermelden (25-12). Gelukkig ging de A-3 wel onverstoorbaar verder met winnen. Bij winst aanstaande zaterdag is deze ploeg definitief buiten het bereik van de achtervolgers.

Wel, tot zover,
Kabaalclub Ridderkerk,