Sfeerimpressie KCR – SDO.

19 november 2017 | Kabaal Club Ridderkerk

Fantastische sfeer afgelopen zaterdag in een volle Fakkel. Wat bleek ? Samenwerken Doet Overwinnen beschikt niet alleen over een makkelijk scorend eerste team, maar ook over een hechte en luidruchtige supportersschare. Uitgerust met trommels, spandoeken, sjaaltjes en een heuse megafoon bezetten deze supporters juist dat deel van de tribune waar de KCR-supporters die de trommelaars van de Kabaal Club proberen te omzeilen (dat doet ons altijd pijn in het hart, maar dat terzijde) normaliter een plekje zoeken. Die hadden dus even pech, het kabaal uit Kamerik overstemde soms het lawaai van de harde kern van het thuispubliek. Dat maken we niet vaak mee, maar mooi was het. Daarbij kochten de SDO-mensen veel frisbees, prima allemaal.

Jammer dat op het veld opnieuw bleek dat SDO een maatje te groot was. In feite was bij de rust door de bezoekers al een beslissend gat geslagen (11-16). Onze eerstelingen weigerden echter om te capituleren en bleven knokken voor elk doelpunt. Dat zorgde ervoor dat de uiteindelijke uitslag

(22-25) op zich dragelijk was, de door sommigen gevreesde afstraffing was achterwegen gebleven, maar ja, geen punten dus. Heel apart: op het veld noemde SDO zich: SDO/VerzuimVitaal, nu is het opeens: SDO/BlijWerkt. Bijzonder…… Op zich is blij werken wel beter dan vitaal verzuimen denk ik. Vandaar wellicht deze naamswijziging.

Overigens, geen enkele reden tot paniek. Een blik op de ranglijst leert ons dat er nu al sprake is van een tweedeling in deze poule, waarbij de tegenstander van vorige week (Swift), SDO en de tegenstander van volgende week (HKC) zich in de bovenste helft bevinden. Daarna volgt Antilopen uit, dit lijkt nu al een soort sleutelwedstrijd te worden. Mmm, Antilopen, lijkt mij meer een naam voor een atletiekvereniging, maar goed.

Wat valt verder te vermelden ? Heel mooi oplopen van de E1 en E2 ploeg, hier is duidelijk op getraind. Maar liefst honderddertien frisbees verkocht, ondanks het feit dat er ook allerlei andere acties lopen. Dank hiervoor. Opvallend is wel dat sommige oud-spelers denken dat nu ze gestopt zijn met korfballen ze geen frisbees meer mogen kopen. Is niet het geval hoor. Dus : deze week een paar losse euries in je zak laten glijden en je bent af van nare vermeldingen in het volgende sfeerverslag. Is dit een dreigement ? Ja, zeker.

De A-1 won van Meervogels ( dikke complimenten jongens en meiden!) in een wedstrijd die ontaardde in waar kaartenfestival, ik heb me laten vertellen dat er acht gele en drie rode kaarten zijn getoond, maar het zouden ook vier gele- en één rode geweest kunnen zijn. Ook teveel van het goede menen wij.

Al heel vroeg in de ochtend won de B-1 van Oranje-Wit B-1, toch een gerenommeerde tegenstander lijkt ons. Prima !

Zaterdag opnieuw een thuiswedstrijd, tegen de Hardinxveldse Korfbal Club. Ook geen echt makkelijke tegenstander vrezen we, maar het is tijd voor een stuntje  vinden we. Dus deze week keihard trainen en toeslaan zaterdag !

Supportersvereniging KCR.