Sfeerimpressie start zaalseizoen 2017 2018.

13 november 2017 | Kabaal Club Ridderkerk

De ploegen die voor de start van het zaalseizoen mochten afreizen naar het Zeeuwse hebben daar bepaald geen prettige herinneringen aan overgehouden. De A-1 en het tweede mochten aantreden tegen TOP Arnemuiden ( van de klok, weet u wel ?) en hadden weinig in te brengen. Het eerste kon in de eerste helft nog enigszins in het spoor blijven van Swift, maar moest in de tweede helft nadrukkelijk capituleren. Waar de Zeeuwen normaal gesproken bekend staan als “zunig”, daar werd nu bovendien kwistig gestrooid met treffers, zodat de drie KCR teams met maar liefst 86 tegendoelpunten huiswaarts keerden. Een domper…..

Veel tijd om op adem te komen heeft het eerste niet. Zaterdag wacht SDO – deze ploeg kennen we van de veldcompetitie, geen prettige tegenstander zo herinneren we ons. Eng hoog schotpercentage, drieëndertig doelpunten op nota bene ons eigen veld, niet normaal in een veldwedstrijd. En ook afgelopen zaterdag noteerde SDO een monsterscore tegen de arme Antilopen. Glenn en zijn team zijn dus gewaarschuwd. Tip vanuit de Kabaalclub: deze week beelden bekijken van oud- PKC speler en topverdediger Jan de Jager. Die had een simpel recept: tegenstander niet, nooit, never, ook maar niet één keer laten schieten en achtervolgen tot in de kleedkamer tijdens de rust. Dat werkt hoor. Vervolgens met een stiekeme 2 – 0 winst de wedstrijd afsluiten zo stellen we voor.

Dit lukt alleen met veel support in de Fakkel, dus we hopen op afgeladen tribunes. Denk daarbij aan gepast geld voor de frisbees !