Sfeerimpressie KCR – Synergo

23 september 2021 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

Na een indrukwekkende laatste oefenwedstrijd tegen Velocitas en na de heel soepele start van de competitie tegen Rust Roest zijn we afgelopen week stiekem gaan dromen over een eerste helft van de veldcompetitie zonder puntverlies, temeer daar de selectie sterker en vooral breder lijkt dan een jaar of wat geleden. Wreed werd deze droom afgelopen zaterdag verstoord door onze gasten uit Utrecht, die niet alleen over een sympathiek en jeugdig team beschikten, maar bovenal over een hecht en sterk collectief. Vier boomlange heren wonnen veel rebound-duels en de Synergo-meiden (er liep een speelster van 15 jaar tussen…) knokten voor elke bal en elke meter. Met name in de tweede helft ging daarbij het scorend vermogen van onze eerstelingen steeds meer haperen. Voeg daar aan toe een gemiste strafworp op een vervelend moment en toch ook pech met een aantal afstandsschoten en de nederlaag is verklaard (12-14).

Kortom, heel naar allemaal. Natuurlijk, we zijn nog maar net onderweg en er komt nog een return in Utrecht, maar er ligt opeens veel druk op de komende wedstrijden. Nu is het wel zo dat echte toppers het best presteren onder druk, dus laten de toekomst positief benaderen. In ieder geval de resterende wedstrijden tot aan de zaal winnen en de wereld ziet er weer heel anders uit. Mooiste actie van de wedstrijd: een door Panagos geblokte doorloopbal waarbij de speler van Synergo zich waarschijnlijk nog steeds afvraagt wat er opeens gebeurde toen de bal ogenschijnlijk op weg was naar de mand. Schitterend. Helaas ging de scheidsrechter niet in op ons verzoek deze prachtige actie te honoreren met een extra thuisdoelpunt. Jammer.

Wat is verder vermeldingswaardig als we terugkijken op het afgelopen sportweekend? De twee teams die we vorige week aanhaalden in ons verslag, B-1 en C-1, gingen vrolijk verder met winnen. De B-1 vernietigde het arme Excelsior met 23- 2, maar nog opmerkelijker was de winst van onze C-1 op Deetos C-1 (9-7). Echt grote klasse. Ook van grote klasse was met name de eerste helft van ons tweede tegen Pernix-2, toch niet de eerste de beste. De marteling van het team uit Leiden stopte pas bij de stand van 19-9.

Gelukkig kreeg het sportweekend toch nog glans door de magistrale voetbaldemonstratie van de Trots van Zuid in het Philips-stadion. We hebben alvast een tegel gereserveerd op de Coolsingel.

Tot slot de eerste huiskamervraag van dit seizoen: wat is het verband tussen de steden Utrecht en Eindhoven aan de ene kant, en KCR-1 en de Trots van Zuid aan de andere kant?

Diegene die als eerste het juiste antwoord aanlevert krijgt maar liefst drie gratis frisbees bij het eerste frisbee-spektakel in de zaal. Familie De Vries is uitgesloten van deelname – zij staan nl. aan de basis van deze huiskamervraag.

Wel, tot zover.

Kabaalclub Ridderkerk,