Sfeerimpressie KCR – Telstar

19 oktober 2021 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

In de aanloop naar de walk-over tegen het arme Telstar waren we er niet van uitgegaan dat het een appeltje-eitje wedstrijd zou gaan worden. Het verschil op de ranglijst was maar één puntje, Louis van G. op de bank bij de gasten en hoe had ons vlaggenschip de teleurstelling van vorige week verwerkt? Gelukkig hadden Mark en Sabine ieder één doelpoging nodig om direct het verschil te maken. Het tweede aanvalsvak draaide echter aanvankelijk wat stroef, waardoor de bezoekers met 2-2 en 4-4 min of meer in de  wedstrijd bleven. Na de 5-4 van Mark sprintte Dawn voorbij haar tegenstandster op een manier waarop Usain Bolt jaloers zou zijn. De dame van Telstar is nu nog aan het zoeken naar Dawn, geinig. 6-4 dus. Remon 7-4. Tegendoelpunt, daarna gelijk Mark voor de 8-5. Nog één te gaan voor zijn duizendste treffer. 1000, dat geloof je toch niet?? Er zijn spelers die niet komen tot 1000 doelpogingen, alle wedstrijden en trainingen meegeteld. Laat staan duizend doelpunten. De Kabaalclub moest een sprintje trekken om op tijd bij het te onthullen spandoek te arriveren, want het volgende balcontact van Mark was goed voor doelpunt nummer 1000. Heerlijk.

De mooie momenten volgden elkaar daarna in een hoog tempo op. Mark ging vrolijk door met scoren en vertoonde bij 11-7 zijn specialiteit: de eenhandige bovenhandse doorloop. Kan eigenlijk niet, we zouden zelf afbreken bij zo’n actie. Dan: de altijd keihard werkende Rosa die 12-7 binnen knalt en vervolgens een fantastische blijheid uitstraalt. Daarna: een onnavolgbare actie van onze super Griek. Bal gaat stuiterend uit over de achterlijn, zo lijkt het. Dus niet, laat Pana zien. In de lucht de bal pakken voordat deze op de grond komt, een draai van 180 graden maken en perfect afspelen op een vakgenoot. Nog zwevend in de lucht direct weer de bal opeisen. Schot, goal. Fantastisch. Efcharistò Pana. Met de klok op één minuut voor de rust ramt Mark, altijd maar weer die Mark de 14-7 binnen. Wedstrijd gespeeld, toch? Maar ja, dat leek vorige week in Ambacht ook het geval. En we weten hoe dat afliep.

Al snel bleek dat dit doemscenario niet opnieuw zou plaats vinden. Na de rust geen enkel teken van verslapping .Iedereen pikte zijn doelpunten mee en met name onze meiden bleven met schuim op de lippen verdedigen tot de laatste seconde. Een topwedstrijd, echt.

Dat matchfixing definitief is doorgedrongen tot onze mooie sport bleek uit de uitslag Synergo-Rust Roest: 34-13. Dat kan echt geen zuivere koffie zijn. We hebben bij de KNKV aangedrongen op een diepgaand onderzoek.

Smetje op de heerlijke middag was het domme puntverlies van de Trots van Zuid. Maar goed, daarover niet te lang getreurd.

Nog twee veldwedstrijden te gaan, dat moeten vier punten zijn. Na de zaal met vijf bussen naar Synergo, winnen en de KCR vlag aan de Dom hangen. Beslissingswedstrijd in, stellen we voor, Bergen op Zoom, goede herinneringen aan. En dan op de platte kar Ridderkerk door.

Maar nu gaan we misschien net te snel…..

Kabaalclub Ridderkerk,