Sfeerimpressie Kinderdijk 1/2 – KCR 1/2

10 september 2023 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

Sfeerimpressie Kinderdijk 1/2 – KCR 1/2

Hatsaflats ! Vier punten mee naar huis vanuit een tropisch Alblasserdam (voor niet-korfballers is dat waarschijnlijk niet te begrijpen. Je noemt je vereniging Kinderdijk maar je veld is in Alblasserdam. Ongeveer hetzelfde als FC Dordrecht in Papendrecht zou spelen, maar dit terzijde).

Maar vier punten dus. De ontlading en blijdschap na afloop waren uitbundig en begrijpelijk. Immers, de laatste overwinning van het eerste in een officiële wedstrijd was volgens ons ergens in februari…. Dus deze overwinning was goud waard, voor de spelers, de staf en alle meelevende KCR-supporters. Mooi was de jeugdige overmoed na afloop. Met z’n allen naar onze hoffotograaf Conny rennen en allemaal vier vingers opsteken – zie de foto’s op onze site. Nee, veel vrienden hebben we daarmee in Alblasserdijk niet gemaakt denken wij. Maar daar maakte niemand zich druk over.

“Het ging niet vanzelf”, meldde onze hoofdcoach na afloop. En dat klopt. Onze tweedelingen dreigden een voorsprong van vijf doelpunten uit handen te geven maar hielden stand, al was dat met bloed, zweet en tranen. Opmerkelijk moment: in de tweede helft een invalbeurt voor een zekere Remon. Ons advies aan de TC is om hem in de gaten te houden.

Thomas opende het bal voor het eerste met een fraai eenhandig doelpunt. Daarna een gelijk opgaande wedstrijd, waarbij het verschil bijna voortdurend slechts één doelpunt bedroeg. Aan de kant van KCR veel “net niet” schoten, maar ja, die tellen niet. Op slag van rust echter twee achter (10-8), direct na rust drie achter. Een breekpunt dreigde, maar eerste Floris-Jan (11-9) en daarna Tessa (12-10 na de 12-9) zorgden ervoor dat ons vlaggenschip in de wedstrijd bleef. Net als de andere dames kon Tessa terugkijken op een puike tweede helft na een misschien wat bescheiden en onwennige eerste helft – maar dat is ook niet verwonderlijk in dit nieuwe team. Steven begreep vervolgens als geen ander dat zijn team hem nodig had, groef zich in naast het aanvalsvak en nam zijn ploeg bij de hand. Onze Griekse international die zich bij de weersomstandigheden van zaterdag natuurlijk helemaal thuis voelde knalde binnen twee minuten de ploegen op gelijke hoogte en vanaf dat moment was KCR de bovenliggende partij. Opnieuw Tessa zorgde voor de eerste voorsprong na de rust, maar het was Naomi D. die na de gelijkmaker met twee doelpunten voor de Vorentscheidung zorgde, zoals onze oosterburen dat zo mooi kunnen omschrijven (13-15). Beide treffers werden door Naomi begroet met een soort oerkreet, heerlijk om te zien en te horen. Kinderdam kwam nog terug, maar net zoals Thomas de score had geopend zorgde hij nu ook voor het slotakkoord na een lange fraaie aanval. De 15-16 van de thuisploeg in de laatste secondes kon het feest niet meer bederven.

Kortom, een puike prestatie van het eerste en tweede, zeker als we weten dat heel veel open gevallen plekken aan het begin van dit seizoen moesten worden ingevuld.

Zaterdag komt Albatros op bezoek, voor zowel het eerste als het tweede lijkt het hier nu al te gaan om een sleutelwedstrijd. Zowel Albatros-1 als het tweede wisten immers vrij ruim van Merwede te winnen.

Verder hebben we geprobeerd om iets van de promotie- en degradatie regeling te begrijpen, zie de berichtgeving in de weekbrief hierover. Omdat één en ander voor ons niet helemaal te begrijpen was (is het nu echt mogelijk om in één seizoen op het veld twee keer te promoveren??) zochten wij contact op met de bond. Op onze vraag: “ Is dit niet een beetje teveel van het goede?” kregen wij als reactie dat deze regeling slechts een voorbode is op wat gaat komen. Zo kan een ploeg die in seizoen 2024-2025 in de rust met twee doelpunten voorstaat direct promoveren en de tweede helft van de wedstrijd in een hogere poule afronden, zo meldde een enthousiaste bondsmedewerker. Tsja…..

Tot slot: ronduit teleurstellend was de voorverkoop van de Champion League tickets van de regerende en toekomstige landskampioen, de Trots van Zuid. Zaterdagochtend al om 05.30 uur ingelogd. Maar toen om 09.00 uur de verkoop begon kregen we de schokkende boodschap: er zijn 22.356 wachtende kameraden voor u. Echt waar dit. Pfffff.

Maar goed, we kijken toch met een heel goed gevoel terug op dit sportweekend. Nu snel weer even een ijsbad.

Kabaalclub Ridderkerk,
Supportersvereniging KCR