Sfeerimpressie laatste competitieronde….

16 juni 2019 | Kabaal Club Ridderkerk

Somewhere over the rainbow/way up high
And the dreams that you dream of/once in a lullaby

Somewhere over the rainbow/bluebirds fly
And the dreams that you dream of/dreams really do come true

Een prachtig nummer, bezongen door rock-grootheden als Eric Clapton en Keith Richards. Maar niemand had ooit kunnen vermoeden dat hogere machten onze A-3 middels de regenboog naar een onverwacht kampioenschap zouden leiden.. Topcoach Marian de R. had vorige week oog voor dit prachtige natuurverschijnsel ( zie bijgaande foto), beloofde haar ploeg een pot met goud aan het eind van de veelkleurige boog en zie, mysterieuze krachten kwamen boven in haar team. Afgelopen donderdag werd Ventura aan het KCR-mes geregen, zaterdag was het arme Albatros kansloos tegen een ontketende A-3 ploeg ( 15 – 9). Daarna begon het lange wachten, de concurrentie moest nog spelen….en liep tegen een toch onverwachte nederlaag op zodat de A-3 zich mag opmaken voor de roemruchte tocht op de platte kar door Ridderkerk, getrokken door maar liefst zes stoere Zeeuwse trekpaarden. Wel moet de ploeg ruimte maken voor onze bikkels van de F-3, die al heel vroeg op de ochtend afrekenden met koploper Twist en zodoende op een keurige gedeelde eerste plaats eindigden. En u weet het: wie de jeugd heeft, heeft de toekomst.

Wat valt er verder te vermelden over de laatste competitieronde ? Onze voorzitter van de TC (een wellicht wat onzichtbare maar cruciale functie binnen onze vereniging) floot een heerlijke wedstrijd met een enthousiasme en betrokkenheid waar menigeen een voorbeeld aan kan nemen.

Maar het hoogtepunt van deze dag was ongetwijfeld een actie uit de wedstrijd van ons tiende team. In een do-or-die wedstrijd tegen Nieuwerkerk-4 was het Henk V. die, zo dacht hij, een duel aanging met zijn directe tegenstander om een weg stuiterende bal te halen. Deze tegenstander echter stond op zijn gemak een sigaretje te roken onder de paal. Henk haalde de bal, struikelde over het leder en eigen benen en kwam ten val als een zak eigenheimers ( of dorjee’s, de meningen zijn verdeeld). Een bezorgde scheids ontfermde zich over de pechvogel: “Gaat het ?”. De reactie van Henk kwam niet door de censuur, wat jammer is. Na afloop geen enkel teken van medeleven vanaf de kant van vrouw en dochter. Is opmerkelijk. Maar wie was het die tegen titelkandidaat Nieuwerkerk met twee heerlijk doelpunten de wedstrijd in het slot gooide ? Juist, de zelfde Henk V. Henk, we zijn trots op je.

Onze eerstelingen konden in het verre Des Heerens Hendrikskinderen geen sportieve vuist meer maken en gingen vrij roemloos ten onder tegen Tjoba. Tsja….

De competitie zit erop, het seizoen nog lang niet. Bedrijventoernooi, NK voor C-ploegen, mixtoernooi en Bierspektakel dienen zich nog aan. En daarna is het alweer tijd voor de eerste trainingen.

Korfbal bij KCR, heerlijk.

Supporters Vereniging KCR.