Sfeerimpressie Mooie Momenten Week

Vianen                           51      VIKO
                                    ———
                                   512 x 2 = 1024 km.

Duizendvierentwintig kilometers moeten onze eerstelingen het volgend seizoen afleggen op weg naar het kampioenschap. Kampioenschap, zult u denken, is dat niet erg optimistisch? Zeker niet, aldus twee puntspelers uit ons vlaggenschip, die perse niet met naam genoemd willen worden. Dat vinden we altijd jammer, maar natuurlijk gaan we deze wens van Mark en Remon respecteren, zo zijn we nu eenmaal. Want dat dit kampioenschap er gaat komen, daar hoeven we echt niet aan te twijfelen aldus M. en R. Tot deze conclusie waren zij gekomen na een grondige analyse van de tegenstanders uit de toekomstige poule. Heerlijk, deze jeugdige onbezonnenheid van twee toch niet meer zo jonge strijders.

Deze uitspraak konden we optekenen afgelopen donderdag, de dag waarop Korfbal Combinatie Ridderkerk op de kop af tien jaar bestond. Maar daarover later meer.

Want hoewel dit heugelijke feit een Mooi Moment uit de afgelopen week was, was het niet het mooiste moment.

Dat was ongetwijfeld de ere-wedstrijd die Maikel Kristel, speler van onze G-ploeg kreeg aangeboden. Helaas staat de gezondheid van Maikel het niet langer toe dat hij actief blijft als speler. Om dit niet onopgemerkt voorbij te laten gaan dus een echte afscheidswedstrijd voor Maikel tussen ons G-team en de ploeg van onze korfbalfitters. De Fitploeg ging tot het uiterste maar bleek niet opgewassen tegen de bikkels van ons G-team, dat tenslotte met 6-3 aan het langste eind trok. Evelien, Brenda, Demi, Miryam, Stefan, Remco, Youri, Christian, Kevin, Wesley, Hakim en natuurlijk Maikel: heel goed gedaan. Maikel wist daarbij zijn laatste wedstrijd op te luisteren met twee gave treffers. Ondanks het mindere weer hadden veel mensen de weg naar ons mooie complex weten te vinden, prima. Dikke complimenten voor Kitty Ton die verantwoordelijk was voor de organisatie van deze heerlijke wedstrijd. Typisch KCR dit.

Op dinsdag eindelijk weer een echte wedstrijd voor ons eerste tegen het sympathieke team van Kinderdijk . Het eerste kwam meer dan goed voor de dag, won met 23-18 en liet een prima indruk achter. In dit licht bezien kunnen we de hierboven vermelde onbezonnen uitspraak wat beter plaatsen. Hoofd vuurwerkzaken van KCR, Marcel M, moest duidelijk weer even wennen aan het ontwaken van het wedstrijdgebeuren. Vol goede moed was hij getogen naar het veld van Kinderdijk alwaar hij alle vier onze beachvlaggen opzette. Pas daarna kwam hij erachter dat het eerste gewoon thuis speelde. Tsja.

Dan het tienjarig bestaan. Het ziet er gelukkig naar uit dat er het komend seizoen er weer genoeg vrijheid zal zijn om op allerlei manieren aandacht te besteden aan dit jubileum. Donderdag werd in ons eigen clubhuis op informele wijze de aftrap gedaan door de harde kern van onze mooie club. Haast vanzelfsprekend was daarbij ook aanwezig onze hoofdsponsor in eigen persoon, Arjan Kruis. Arjan beloofde persoonlijk de platte kar te gaan mennen waarop het eerste door Ridderkerk zal gaan toeren voor het geval inderdaad het kampioenschap binnen wordt gehaald.

De vraag die donderdag daarbij rondzong was deze: wat was nu het allermooiste moment van de afgelopen tien jaar? Vrij unaniem werd toch gekozen voor deze dag; zaterdag 20 mei 2017, de dag waarop het eerste in een zinderende thuiswedstrijd kampioen werd tegen Futura, waarna een waar spektakel losbarstte dat tot diep in de nacht zou duren. Er zijn van dit gebeuren spectaculaire filmpjes in omloop. Op de tweede plek de beslissingswedstrijd van het eerste seizoen tegen Swift op neutraal terrein in Bergen-op-Zoom, met de allesbeslissende treffer van good old Stephan Mulder.
Voor de derde plek waren er vele, vele opties, maar de keuze viel toch op de opening van ons huidige complex, de mooiste korfbalaccommodatie van West-Nederland.
Maar nog mooier dan dit alles: KCR is eigenlijk al tien jaarlang één langgerekt mooi moment, met een warme plek voor iedereen, ongeacht je sportieve kwaliteiten of wat dan ook. En daar mogen we op gepaste wijze trots op zijn. En dat zijn we dan ook.
Wat ons betreft: op naar een mooi, nee, op naar een topseizoen dat in het kader zal staan van het tienjarig bestaan. En ja, het zou inderdaad erg leuk zijn als dit seizoen een gouden randje krijgt in de vorm van een kampioenschap van het eerste.

Kabaal Club Ridderkerk,

Supportersvereniging KCR.