Sfeerimpressie Phoenix – KCR

30 januari 2023 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

Een bezoek aan Zoetermeer betekent voor veel mensen een bezoek aan Snowworld, de indrukwekkende indoorskibaan aldaar en de trots van de gemeente. Een fijne plek om een voorproefje te nemen op verwachte en gehoopte sneeuw- en ijspret. Onze eerstelingen kwamen er zaterdag echter achter dat sporthal De Oosterpoort een filiaal bleek te zijn van Snowworld: er lag een heuse ijsvloer, vermomd als korfbalveld. Natuurlijk was de tegenstander minutieus bestudeerd en was het eerste op alles voorbereid, maar niet op deze vloer. Sommige spelers van Phoenix gooiden er rondetijden uit waarop Sven Kramer in zijn beste jaren jaloers geweest zou zijn en waarop ons eerste aanvankelijk het antwoord schuldig moest blijven. Via 3-0 met 5-1 achter in de openingsfase. Er moest iets gebeuren, dat was duidelijk. Daar was eerst De Schoenenwissel. Reservespeler Thijmen bleek over een soort spikes te beschikken, precies dezelfde maat als Remon. Tijdens een pitstop die je normaliter alleen in de Formule 1 ziet van schoenen gewisseld en voordat een verbouwereerde tegenstander in de gaten had wat er aan de hand was had onze aanvoerder de bal erin liggen. Inmiddels was er op de bank driftig gekoekeld met als zoekopdracht: grip op een gladde sportvloer. Koekle meldde: gebruik haarlak. Time-out, haarlak van Dawn erbij en alle schoenen een behandeling gegeven. Dit bleek goed voor de ommekeer. Via 5-5 en   6-6 naar een comfortabele 6-11 voorsprong bij de rust. In het tweede bedrijf niet meer in gevaar gekomen en op routine (dat zat wel goed met opnieuw Stephan in de basis) een degelijke 15-19 overwinning behaald. Onze hoofdcoach Wim heeft inmiddels genoeg inzicht in de kwaliteiten van onze A-spelers om hen met een gerust hart in te zetten. Zo kregen Marij (pas 17 lentes jong) en Thijmen speelminuten. Alleen jammer dat Thijmen op blote voeten rondliep. Da’s wel een mooi bruggetje naar de huiskamervraag van deze week: welke atleet won ooit op de Olympische Spelen de marathon op blote voeten? De inzender van het eerste goede antwoord krijgt zoals gewoonlijk twee gratis frisbees voor de eerstvolgende thuiswedstrijd.

Behalve de nuttige overwinning in Zoetermeer zagen we afgelopen zaterdag de A-1 de eerste punten verliezen in haar jacht op het kampioenschap en promotie naar de overgangsklasse. Maar nog wel aan kop dus geen enkele reden tot paniek. De B-1 behaalde een puike overwinning in de hoofdklasse en heeft nog alle kans zich te handhaven, wat een formidabele prestatie zou zijn. De spelertjes van de E-6 en E-7 die tijdens de vorige thuiswedstrijd ons hart hebben gestolen tijdens het oplopen lieten opnieuw van hun tegenstander geen spaan heel en wonnen met respectievelijk 16-1 en 11-4. Met hun killersmentaliteit zit het ondanks hun jonge leeftijd wel goed dus.

De Trots van Zuid tenslotte had weer eens te maken met scheidsrechter Blindhout met alle gevolgen van dien. Echt, als de speler in kwestie zelf aangeeft dat er sprake was van een handsbal dit vervolgens niet willen honoreren. Aandelen Grolsch meegekregen zo vermoeden wij.

Zaterdag Merwede uit, een lastig potje schatten we in, maar zaterdag ook Vitesse-VEO. Een gelijkspel in Barendrecht zou heerlijk zijn, waarbij we er natuurlijk vanuit gaan dat het eerste de positieve flow vasthoudt en de punten mee naar huis neemt. We gaan het zien.

Kabaalclub Ridderkerk,

Supportersvereniging KCR.