Sfeerimpressie Rapid – KCR.

11 april 2017 | Kabaal Club Ridderkerk

Soms wordt ons gevraagd: zo’n sfeerimpressie schrijven, is dat nou moeilijk? Meestal niet, dan gaat het vanzelf. Maar soms, als een sportweekend zich inktzwart kleurt, ja, dan is het lastig. Een heus writer’s block kan zich dan zomaar aandienen. Zo zit ik nu al viereneenhalf uur te turen naar een leeg scherm, nog altijd geen tekst. Laat staan een min of meer leuke tekst. Vaak vluchten we dan in meer filosofische gedachten om er toch iets van te maken.
Onlangs ontving Bob Zimmerman, beter bekend als Bob Dylan, de Nobelprijs voor de literatuur. In 1974 dichtte hij het prachtige nummer “Idiot Wind”, met daarin de regels:

You didn’t know it, you didn’t think it could be done, but in the final end you can win the war/ After losin’ a single battle….(vrij naar B.Dylan).

We hopen dat onze coaches dit nummer luid laten schallen over het trainingsveld deze week, en ook op Zuid moet maar eens aandachtig geluisterd worden naar dit nummer.Hopelijk gaat het bezieling en energie geven voor de laatste wedstrijden. Verloren dus van Rapid, een ploeg die puntloos onderaan stond. Maar geen man overboord, VEO was zo vriendelijk om ook te verliezen dus de schade bleef zeer beperkt, nog twee punten voor op Futura, de huidige nummer twee op de ranglijst. Terwijl we juist zoveel zin hadden in het uitstapje naar Haarlem. Prachtige stad, heerlijke terrasjes, Frans Hals museum (huiskamervraag: wie kan er uit zijn hoofd zonder stiekem te googelen een schilderij van Frans Hals noemen ? Nachtwacht is fout. Diegene die het eerst een juist antwoord verzendt de Supportersvereniging ontvangt zaterdag een gratis frisbee) en niet te vergeten bierbrouwerij Jopie, nog niet zo lang geleden hoogtepunt van de jaarlijkse KCR-bierbrouwerijexcursie. Bier, is trouwens een mooie link naar een Frans Hals schilderij, maar dat begrijpen alleen de echte kenners. Wel, zaterdag aanstaande VEO thuis, er valt wat recht te zetten. We gaan ervan uit dat dit ook gaat gebeuren !

Supportersvereniging KCR.