Voorbeschouwing KCR – VEO.

14 april 2017 | Kabaal Club Ridderkerk

In veel plaatsen ( Ridderkerk, Rotterdam, Barcelona) staat dit sportweekend in het teken van de “R” van revanche. Dat betekent een supergeconcentreerde voorbereiding, vlijmscherp van start gaan, tegenstander in alle hoeken van het veld opjagen en zorgen dat na zo’n vijftien minuten het gat al zo groot is dat de tegenstander de handdoek werpt. Maar het vergt ook de bereidheid om te gaan tot het randje, een geconcentreerde coaching en heel veel support vanaf de zijlijn. Dus: veel kabaal ! Wat herinneren we ons van de uitwedstrijd tegen CKV Voorburg En Omstreken ? Een prachtig complex, lekker weer, veel KCR-supporters en een soepele 20-16 overwinning. Maar u weet, rendement behaald in het verleden…..

Is er nog meer te vermelden ? Wel zeker. Het juiste antwoord op de huiskamervraag van het laatste sfeerverslag ( noem een schilderij van Frans Hals?) was sneller binnen dan het geluid: “Het Zigeunermeisje”, ingezonden door Sandra de Werker – zij krijgt de in Italië handgemaakte super nauwkeurige wedstrijd frisbee. Eigenlijk hoopten we stiekem op het antwoord: “De Vrolijke Drinker”, dan was het bruggetje naar bierbrouwerij Jopie goed uit de verf gekomen, maar ja, jammer.

Dan lazen we dat onze theaterberoemdheid Martijn zaterdag Nederlandstalig gaat draaien. Mmm, waren we eerst niet direct enthousiast over, maar bij nader inzien valt er toch best wat van te maken. Bij dezen dient de Kabaalclub het volgende verlanglijstje in (overigens tot stand gekomen zonder enige vorm van inspraak, dat duurt allemaal veel te lang):

1. Koos Aalbers: Ik verscheurde je foto – mooiste smartlap allertijden;
  2. Boudewijn de Groot: Land van Maas en Waal – Dan blaast er de fanfare ter ere van de schaar die trouwt met de vingerhoed /ze houden van elkaar – prachtige nostalgie;
  3. Tol Hanse (dat hij ruste in vrede): Big City. Vreemde titel voor een Nederlandstalig lied, en het gaat over de verkeerde stad, maar toch een heerlijk nummer;
  4. Armand ( dat ook hij ruste in vrede – boegbeeld van de Nederlandse hippiecultuur) : Ben ik te min;
  5. Drukwerk – Je loog tegen mij. Ook een klassieker wat ons betreft.

Wel, tot zover. We hopen zaterdag op een bomvol sportpark, ook al beloven de weersvoorspellingen niet direct heel aangenaam lenteweer. Maar echte korfbalbikkels trekken zich daar niets van aan natuurlijk.