Sfeerimpressie zaalseizoen 2016-2017

22 maart 2017 | Kabaal Club Ridderkerk

Afgelopen zaterdag werd met een heerlijke kampioensparade het zaalseizoen definitief afgesloten.

Een geweldig zaalseizoen ! Alle mooie, schitterende momenten laten zich misschien het best vatten in een foto, genomen door één van onze fantastische huisfotografen. Het is een foto genomen tijdens de thuiswedstrijd tegen De Meeuwen. Er is net gescoord, de tribune ontploft, spelers gaan uit hun dak, Glenn voert een soort Bruce Lee sprong uit, werkelijk prachtig. Zo hoort sport te zijn.

Maar er waren veel meer mooie momenten. Een ongekend kampioenschap van ons tweede team ( het besef is nog niet echt geland dat een KCR-team hoofdklasse gaat spelen,zo lijkt het soms), een net zo mooi kampioenschap van het zevende seniorenteam in lastige poule met PKC 4, A-1 kampioen, D-1, C-3….

Gewonnen uit van Hearrenfean, waar het leek alsof we  thuis speelden (ter herinnering, het is bijna tweehonderd kilometer rijden ! ), honderd KCR supporters bij de helaas verloren kampioenswedstrijd van de A-3, de B-1 die elke wedstrijd bleef knokken voor wat ze waard is ondanks een heel moeilijk seizoen, kangoeroes die bij het eerste oplopen en daarna kangoeroemoeder Astrid bedelven onder een grote hoop geknuffel, de Valentijnsactie in de Fakkel, een echte buzz-beater in ons eerste, de nieuwe spandoeken, tweehonderd frisbees verkocht op één middag ( en meer dan duizend in één zaalseizoen !),Giovanni die er voor zorgt dat zijn ploeg in de kampioensrace blijft, heerlijk allemaal.

Aparte complimenten voor onze TC, vaak onzichtbaar en niet altijd even dankbaar werk om te doen. Maar daar wordt wel voor een groot deel de basis gelegd voor succes. Het zelfde geldt voor de mensen achter de jurytafel, bijna niemand heeft hen in de gaten, maar ze zijn er wel altijd. Oók op trainingsavonden om de schotklok in oefenpotjes te bedienen. Overigens, wanneer meldt de eerste vrouw zich aan voor deze functie, het is toch een gemengde sport ??

Nog minder zichtbaar: onze scheidsrechters die “buiten de deur fluiten”, en op die manier veel geld binnen halen voor KCR. Apart vermeld ik hier (zonder de andere scheidsrechters ook maar iets tekort willen doen) Martijn Terlouw, die op heel jonge leeftijd inmiddels op een hoog niveau mag fluiten. Zo wist hij laatst nog de wedstrijd ZKV D3 – Vitesse D5 tot een goed einde te brengen.

En last, but not least, al onze trainers/coaches –ze staan er elke week opnieuw, zonder hen kunnen we echt niet !

Nu weer het veld op. Doelstelling één: het eerste weer terug naar het niveau waarop de ploeg thuis hoort: overgangsklasse. Kabaalclub is heel wat van plan als dit lukt. Zo wordt nu al de platte kar afgestoft en een route uitgestippeld. Onder andere over het Dijkje in Bolnes zo hebben we gehoord.

Tot op het veld ! Daarover later meer.
Supportersvereniging KCR.