Wat een dag!

27 juni 2022 | Nieuws

25 juni ons toetje van het seizoen. Ons avontuur begon ergens in september waar de eerste overwinning werd gehaald in Arnemuiden tegen Top. Na de wedstrijd zei Sander: dit kan wel eens de belangrijkste overwinning van het seizoen worden.

Als we zo terug kijken werd er in het verre Arnemuiden de eerste steen gelegd van een mega mooi seizoen. Na de zaal in de kampioenspoule. Daar haalde de toppers van KCR C1 6 uit 6. Na 4 wedstrijden werd voor de coaches toch wel duidelijk die vakantie naar Zuid-Frankrijk moet een dag uitgesteld worden. Na de winst thuis tegen Fortuna was het dan ook echt definitief C1 gaat maar het NK in Rheden.

Eindelijk is het dan 25 juni. De dag begon met een gezellig ontbijt met de B1, ook zij hebben het geflikt. Tijdens het ontbijt werden wij nog in de watten gelegd. Van onze hoofdsponsor Akomar krijg iedereen een mooie NK handdoek. En van de vereniging het NK shirt als aandenken aan deze mijlpaal.
Samen met B1 op de foto, snel de laatste gelukwensen aan elkaar en dan scheiden de wegen. 2 bussen staan klaar 1 naar Rheden 1 naar Zeewolde. Gezelligheid in de bus. Onze trouwe supporters die ballonnen op blazen. Wij zijn er klaar voor.

Dan kom je aan in Rheden. Als eerste, altijd goed gelijk de boel versieren want ze zullen weten dat KCR C1 aanwezig is. Rheden veranderde in een geannexeerd stukje Reyerpark, maar dan in Gelderland. Helaas geen oplopen en voorstellen van de teams. De organisatie liet wat te wensen over helaas.

De 1ste wedstrijd tegen AVO uit het verre Assen, een grote onbekende voor ons. Phoe, toch wel spannend, zo veel publiek en maar 2 x 15 minuten spelen. Maar een mooie 8- 7 overwinning is een goede start.

De 2de wedstrijd tegen DSC. Laten we zeggen we waren er 1ste 15 minuten niet helemaal bij 3- 0 en 4 – 1 achter. Maar geen paniek, wij hebben vaker achter gestaan dit seizoen. Hard werken voor elkaar en dan komt het goed. Het laatste fluitsignaal en een gelijkspel uit een intensieve en spannende wedstrijdn, 6- 6. Puntje gewonnen. De laatste wedstrijd winst is plek 1/2. Maar in die wedstrijd moeten wij wederom onze meerdere herkennen in HKC uit Hardinxveld. Deze ploeg is gewoon stapje verder dan ons en vooraf topfavoriet voor de eindstrijd.
De wedstrijd tussen DSC en AVO eindigt in winst voor DSC en helaas met 1 doelpunt te veel. Dus mogen wij gaan strijden om de 5de plek tegen TOP (S) want ja een competitie zonder wedstrijd tegen TOP is geen competitie ;).

De allerlaatste wedstrijd als team. Het publiek dat nog 1x achter ons ging staan. Vermoeidheid in de benen maar wat blijven jullie strijden. Publiekswissels voor de 3 ‘oudjes’ Pien, Bruno en Jesper, veel plezier in de B. Onze reserves die het hele toernooi onvoorwaardelijk steunden konden ook nog wat minuten maken.
Joa bekroonde zijn paar speelminuten met een mooie stip.

Op naar Ridderkerk waar nog lekker nagekletst wordt met de B1 en jullie coaches dan toch echt van de vakantie kunnen gaan genieten.

Namens heel de C1 willen wij
de club en ook Akomar bedanken voor alles wat wij hebben gekregen in loop naar het NK. Geweldig!

De reserves bedankt voor jullie support op het NK en jullie reserve beurten tijdens het seizoen. Zonder jullie hadden wij het niet gered.

Lieve supporters, bedankt jullie waren de beste op het NK maar ook gedurende het seizoen als wij jullie nodig hadden.

En dan de toppers van C1 Pien, Stella, Manou, Fiene, Ajla, Bruno,Jesper, Kay, Tom en Jens bedankt voor al jullie inzet, enthousiasme en gezelligheid tijdens het seizoen. Jullie maakte het ons makkelijker om elke week vol passie langs de lijn te staan en het beste uit jullie halen. Geniet van de vakantie en tot augustus!!

Liefs jullie super super trotse coaches, Sander en Patricia