Zure nederlaag tegen Kinderdijk: Sfeerimpressie Kinderdijk – KCR.

23 september 2018 | Kabaal Club Ridderkerk

Een heus korfbalgevecht in het regenachtige Alblasserdam. Vreemd eigenlijk dat de korfbalvereniging daar de naam “Kinderdijk” voert en niet “Alblasserdam”. Zo verwacht je voetbalvereniging Barendrecht in Barendrecht en niet in Ridderkerk, toch ? Hockeyvereniging Rotterdam in Utrecht laten spelen, net zo vreemd. Of Inter Milan in Tokyo, ook raar. Maar dit terzijde.

Een echt korfbalgevecht dus, waarbij de scheidsrechter van dienst, uitgerust met een echte commando-vechtpet, ogen en oren tekort kwam. Zo ontstond een boel misbaar nadat een speler van Kinderdijk in een ondoordachte actie uittestte wat harder is, je knieschijf of een korfbalpaal. Dom natuurlijk, maar om vervolgens onze Vincent de schuld te geven van de daarop volgende blessure slaat nergens op natuurlijk. Apart om te zien dat genoemde speler van Kinderdijk geen enkele vorm van belangstelling kreeg van de rest van zijn team. Vervolgens werd onze gewaardeerde hoofdcoach tijdens de rust aangevallen door zo’n beetje de hele bank van Kinderdijk en kreeg in de tweede helft een Kinderdijkspeler een gele kaart na een wel heel lompe actie. Kortom, een wedstrijd op het scherpst van de snede. Heerlijk, we mogen dit graag zien. Goed om van het imago “softe sport” af te komen.

Net als vorige week startte het eerste slecht, 5 – 1 achter. Vervolgens een prima tweede deel van de eerste helft, ruststand 15 -15. We noteerden een paar fraaie aanvallen met mooi uitgespeelde doelpunten, maar in verdedigend opzicht ook wat onnodige foutjes.

Na de rust een gelijk opgaande strijd, waarbij KCR in het laatste kwartier tot twee keer aan toe op een voorsprong kwam van twee doelpunten. Het bleek helaas niet genoeg voor de eerste uitwinst. Twee gemiste strafworpen hielden Kinderdijk in leven, de thuisploeg kwam bij 21 -21 weer langszij en produceerde in de ultieme slotfase de winnende treffer. Geen punten dus terwijl iedereen het gevoel had dat er meer had ingezeten.

Tsja, twee punten na drie wedstrijden is veel minder dan we aan het begin van dit seizoen gehoopt en verwacht hadden. Volgende week komt koploper RWA op bezoek. Wil het eerste een rol van betekenis blijven spelen dan moet er gewonnen worden, geen eenvoudige opgave lijkt ons.

In onze prachtige kantine na afloop een geanimeerd gesprek met onze hoofdtrainer. Aan visie en betrokkenheid zal het wat dat betreft zeker niet liggen, dat geeft ons houvast.

Wel, zaterdag winnen en de korfbalwereld ziet er heel anders uit.

Wat valt er verder te vermelden over het ouderwets regenachtige weekend dat achter ons ligt?

Het tweede won in regio 020, wat ons betreft zijn dit altijd dubbele punten en gratis bier voor heel het team.  Verder redde ons clubicoon Van Persie vlak voor tijd de Trots van Zuid, heerlijk.

Inmiddels is de Kabaalclub al druk bezig met het uitwerken van allerlei ideeën voor de aankleding van thuiswedstrijden van ons eerste in de zaal. Daarbij hebben we wel te kampen met tegenslag. Gebruik van vuurwerk in de zaal ? Verboden door het bestuur.

Rookmachine ? Mag niet van de afdeling Sport en Welzijn. Confettikanon ? Veto van bestuur én S en W. Plaatsen van een mobiele bar pal achter de tribune met daarachter de mooiste dames van onze vereniging, gekleed op een manier waarbij met name de mannelijke bezoekers blijven bestellen en de wedstrijd zelf vergeten ? Mag niet volgens de horecawet.

(Voorbeelden van de kleding voor onze bardames die wij in gedachten hebben kunnen we helaas niet plaatsen in verband met onze jonge lezers, leden van de Kabaalclub hebben desgevraagd wel afbeeldingen op hun telefoon staan mocht u nieuwsgierig zijn. In het kader van de AVG zijn de betreffende dames onherkenbaar gemaakt).

Uit het veld geslagen zijn we zeker na het afkeuren van deze plannen zeker niet, nieuwe plannen zijn alweer opgeborreld. Komt goed, let maar op. Wel hebben we besloten onze ideeën een klein beetje geheim te houden.

we hopen zaterdag op een bomvol Reyerpark, onze eerstelingen hebben dit nodig en verdienen deze belangstelling ook.