Sfeerimpressie seizoen 2016 2017.

18 juni 2017 | Kabaal Club Ridderkerk

Ook tijdens het laatste speelweekend van het seizoen (inmiddels al weer even geleden)  heerlijke KCR-momenten. F3,F4 én F5 kampioen !! Daarna met z’n allen in de kantine keihard zingen: “Wij zijn kampioen, wij zijn kampioen !” Bikkels van het achtste kampioen! Het derde levert een topprestatie, wint vijf wedstrijden op rij weet zich zo te handhaven uit een ogenschijnlijk kansloze positie. Mooi allemaal, heel mooi.

Verder heerlijk voorjaarsweer, onze theaterberoemdheid verrast ons met een “schuifaan-barbecue( prima concept overigens), topsfeer, het bier is koel en helder…..

Kortom, een mooi moment om weg te dromen naar het begin van een veelbewogen seizoen.

De start – eerste helft veld.

Hoe zou ons eerste zich gaan herstellen van de toch dramatische degradatie van het vorige seizoen, dat was de vraag. Bovendien een nieuwe trainer, heeft deze man er een beetje verstand van?  Dat waren de zaken die ons bezig hielden in augustus 2016. Tijdens de voorbereiding op het afgelopen seizoen kwam onze voorzitter bij ons staan, oefenwedstrijd geloof ik. “De thuiswedstrijden van het eerste”, zo meende Jos, ”die kunnen wel wat meer reuring gebruiken”. Reuring, mooi ouderwets woord. Of wij daar eens over wilden nadenken ? Tsja, dat wilden we wel. Daarna is het heerlijk uit de hand gelopen, hierover later meer.

Het eerste won de eerste wedstrijd uit van IJsselvogels (toch een sterke vereniging), veegde Rapid thuis van het veld en knoopte ook VEO aan de zegenkar. Daar, uit in Voorburg, werden de eerste contouren van de toen nog in oprichting zijnde Kabaal Club zichtbaar. KCR-supporters waren duidelijk hoorbaar en voor de thuisploeg hinderlijk aanwezig.

ONDO thuis maar liefst 29 doelpunten van de eerstelingen (ook gewonnen dus) , daarna een lastig uitwedstrijd op het gezellige terrein van Achilles. Remon en Panagos schakelen Gerard van Dijk uit, Pana weet door zich slim op te stellen in een rebound zelfs de beslissende goal tegen Van Dijk te maken, dat zijn van die momenten die je aan het eind van het seizoen nog weet te herinneren. Daarna de vechtwedstrijd tegen de feestbeesten van Futura – alleen dat wisten we toen nog niet. Eerste puntverlies, maar het nare gevoel werd weggespoeld met een monsterscore tegen Velocitas: 32-14. Wij van de Kabaal Club wisten het toen al zeker: het eerste wordt kampioen op het veld. En ook de Trots van Zuid leek het dit seizoen echt te gaan lukken, de schaal naar Rotterdam halen.

Het zaalseizoen

De zaal in. Al eerder schreven we een impressie over het afgelopen heerlijke zaalseizoen. De Kabaal Club had intussen aardig wat versterking gekregen, zodat we er in de zaal echt wat van konden gaan maken. Zaal optuigen, geweldige frisbee verkoop, ploeg van de week, ook veel sfeer tijdens de uitwedstrijden en ga zo maar door. Zeker ook vermeldenswaardig is het onthullen van de nieuwe spandoeken (dat ging niet helemaal vlekkeloos) en de prachtige aankleding van de zaal in het Valentijnsweekend en het aangeschafte luchtalarm. En er kwamen sfeerimpressies. Nou, die deden soms aardig wat stof opwaaien ha ha. Aan het eind van het zaalseizoen konden we noteren: schitterend kampioenschap van het tweede, eerste vrij gemakkelijk gehandhaafd en heel veel prachtige momenten.

Tweede helft veld

De tweede helft van het veld hebben we nog goed in ons geheugen. Een minder soeverein eerste team: puntverlies tegen Rapid, puntverlies tegen VEO met de gelijkmaker in de laatste minuut, een narrow escape bij ONDO met de winnende treffer in ook de laatste minuut, pfff, wat werd het spannend op de ranglijst. Maar daar was aan het einde van de rit toch een schitterend kampioenschap tijdens een onvergetelijke dag op ons veld. Bij de Trots van Zuid precies dezelfde conclusie !

Inmiddels ook een heel geslaagd kamp achter de rug. Waar gebeurd: een pas geboren kalf op de in de buurt van het kamphuis gelegen boerderij heeft de naam gekregen…..Super-Mario. Niemand gaat dit natuurlijk geloven, maar vraag het maar aan een kampganger. Ook geweldig: de kampioenenparade van vorige week vrijdag, zie de schitterende foto’s op onze site.

En tot slot was daar een heerlijke vrijwilligersavond met een krankzinnig Escaperoomspel, waarvan sommige dames uit het eerste die absoluut niet bij naam genoemd willen worden (Karin) helemaal gek werden. Daarna nog het seizoen aan ons voorbij laten trekken, waarbij we nog wat interessante nieuwtjes hoorden die helaas niet voor publicatie geschikt zijn, is jammer…..

Langs deze weg bedank ik iedereen die een bijdrage heeft geleverd aan de Kabaal Club Ridderkerk, met name de jonge en heel jonge garde. Vers bloed is voor het volgend seizoen overigens zeer welkom !

Tot slot we wensen iedereen een heel goede vakantie toe. Tot volgend seizoen !

Namens de Kabaal Club,
Marcel Molenaar,