Lintje voor Piet Lagerwaard en Leo van der Welle

26 april 2024 | Nieuws

Zowel Piet Lagerwaard als Leo van der Welle hebben afgelopen vrijdag door burgemeester Marco Oosterwijk namens de Koning een onderscheiding opgespeld gekregen. Beiden zijn benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau.

Piet Lagerwaard is eigenlijk zijn hele leven al vrijwilliger. Al op jonge leeftijd zat hij in het bestuur van KV Bolnes als secretaris. Commissie wedstrijdzaken, jeugdcommissie korbalzaken, scheidsrechter, jurylid. Bovendien vanaf 1974 tot begin 2000 organisator van het grote jeugdkorfbaltoernooi.
Maar ook nu nog bij KCR. Jaarlijks zaken regelen rondom wedstrijden, oefenwedstrijden, invulling van de competitie op zaterdag.
Tevens is Piet als vrijwilliger werkzaam geweest bij het KNKV. Daarvoor heeft hij van het KNKV ook diverse onderscheidingen ontvangen. Daarnaast is hij lid van verdienste van district Zuid West. Ook is Piet bij KV Bolnes/ KCR benoemd tot lid van verdienste en is hij al 58 jaar lid van de club.
Maar hier bleef het niet bij. Piet doet en deed ook vrijwilligerswerk voor de Goede Herderkerk door wekelijks de nieuwsbrief uit te brengen, maar ook diverse koren te regelen voor kerkdiensten. Ook is Piet voor Facet werkzaam in het rondbrengen van maaltijden. Samen met Aad Belder. Als laatste heeft Piet ook nog als mantelzorger opgetreden voor zijn kameraad Wim Smitshoek.
Gezien de opsomming van werkzaamheden verdient Piet deze onderscheiding dubbel en dwars.

Leo van der Welle
We kennen Leo als bestuurslid van KCR, maar ook daarvoor als voorzitter van Sagitta. Vanuit die functie is Leo sterk betrokken geweest bij de fusie van KCR. Leo heeft daar mede aan de basis gestaan van de huidige mooie club KCR.Met zijn gevoel voor humor heeft Leo altijd een goede toon kunnen zetten in zijn vrijwilligerswerk. Niet alleen bij de korfbal.
Binnen de Singelkerk was Leo ruim 16 jaar ouderling, waarbij hij ook betrokken was bij organiseren van tentweken
Op dit moment fungeert hij in de Jozua gemeente in Alblasserdam in de rol van oudste.
Tevens is Leo voorzitter van het bestuur van de ChristenUnie Ridderkerk. En sinds een jaar is hij ook sterk betrokken bij de pas opgezette Social Store, waar men werkt aan het verminderen van armoede en eenzaamheid en het vergroten van integratie.
Kortom, Leo is een druk baasje en ook hij verdient die onderscheiding.

Leo en Piet,
Gefeliciteerd met jullie onderscheiding Lid in de Orde van Oranje-Nassau.