Sfeerimpressie KCR – Antilopen.

4 februari 2018 | Kabaal Club Ridderkerk

We schreven het al in de vorige sfeerimpressie: het kan zomaar een heel mooie sportweek worden. En dat werd het, tenminste, tot zo’n tien minuten geleden. Daarover straks meer.

Zo wonnen onze eerstelingen de eerste van de drie “do-or-die” wedstrijden tegen De Antilopen uit het schilderachtige Leusden. Zonder slag of stoot ging dat niet, het duurde lang voordat een beslissend gaatje werd geslagen. Pas diep in de tweede helft voor de eerste keer vier doelpunten voor (16 – 12). Gelijk echter weer twee verschil. Daarna gelukkig direct 18 -14, weer een gat van vier. Dat bleek genoeg voor de uiteindelijke 21 -18 overwinning. Onze Buzz Beater Remon was daarbij in de tweede helft ongrijpbaar met zeven treffers (twee voor de rust), waarbij onder anderen de laatste vier doelpunten. Tsja, met zijn achternaam voel je je natuurlijk thuis tussen al die prooidieren.

Wat valt er verder te vermelden over de afgelopen zaterdag ?

Vaak, te vaak horen we mensen roepen: er moeten betere dames bij. Tsja, da’s makkelijk geroepen. Wij zelf zien echter steeds meer dames uit het tweede moeiteloos meedraaien in het vlaggenschip. Daarbij zaterdag maar liefst tien doelpunten van de dames. Karin die steeds meer vrije ballen erin schiet, Yvonne (zo analyseerden we na afloop) met een schotpercentage  dat niet zou misstaan in de League (83,7 %) en een Demi die met de week beter wordt.

Heerlijk om te zien dat John weer terug is van een langdurige blessure, ook heerlijk om te zien dat Mark weer speelminuten kreeg in het eerste. Daarbij liet Mark zien dat hij als het nodig is niet alleen kan scoren maar ook kan verdediger als een tijger. Tijgers, tsja, daar houden Antilopen niet zo van.

Conclusie: het moet wel erg raar lopen wil het eerste zich niet kunnen handhaven. Zaterdag kan dat al gebeuren, puntje tegen Oranje Wit is genoeg. Wel horen we uit een betrouwbare bron die anoniem wil blijven (Marcel Molenaar) dat Oranje Wit in vergelijking met de vrij gemakkelijk gewonnen uitwedstrijd in Dordrecht met een wat andere opstelling speelt en een stuk sterker geworden is. We zijn dus gewaarschuwd.

Eervolle vermelding voor Daan L, die een puik optreden verzorgde in het Mariopak. Dit tot groot plezier van maar liefst 11 (elf !) spelertjes uit onze F-ploegen.

Van onze censuurcommissie mogen wij geen namen meer noemen van mensen die geen frisbees kopen, daar heeft Danny S. geluk bij. Wel zeggen we tegen al onze trouwe frisbeekopers: bedankt.

En ook bedankt kapsalon Haar-Wens voor het ter beschikking stellen van een kappersbon goed voor tien knipbeurten, inclusief permanenten, watergolven en kleurspoeling. Vooral de charmante vrouw van winnaar Vincent H. leek erg blij met deze prijs.

De A-1 pakte een punt na een bloedstollende eindfase tegen KVS, B-1 en C-1 wonnen keurig hun wedstrijden. Jammer dat het team Happy Socks de topper tegen Vitesse verloor.

Tot slot: van veel trouwe lezers ontvangen wij de vraag of de Trots van Zuid weer structureel vermeld kan worden in onze sfeerimpressies. Deze week hebben we over deze vraag lang vergaderd met het bestuur van de Kabaalclub. Uitkomst: beperkte en selectieve aandacht. De heroïsche overwinning afgelopen woensdag in een kolkende en trillende Kuip op de Philips Sport Vereniging, een ploeg die voetbalt als angstige hazen, mag daarbij niet onvermeld blijven. De selectieve aandacht zorgt ervoor dat we geen mededelingen kunnen doen over het drama in De Koel.

Zaterdag dus veilig spelen tegen Oranje-Wit. Moet en gaat goed komen.

Supportersvereniging KCR.