De Wissel schudt op grondvesten: Sfeerimpressie KCR – Pernix.

3 december 2018 | Kabaal Club Ridderkerk

Er komen leuke sportavonden voor, er komen goede sportavonden voor en af en toe maak je een Vijfsterren-Top-Sportavond mee. Afgelopen zaterdag hadden we er ééntje van de laatste categorie in onze prachtige hal tijdens de eerste officiële thuiswedstrijd van ons eerste. In een bloedstollend spannende wedstrijd eindigde ons vlaggenschip aan de goede kant van de score: 30 – 28. In de laatste minuten dreigden de gasten tot twee keer aan toe langszij te komen, maar het waren eerst Mark (vrije bal) en daarna Arie (strafworp) die de marge op twee verschil hielden. Met Arie hebben we gelijk de speler van de wedstrijd genoemd, als vanouds heersend onder de paal en daarnaast goed voor acht loepzuivere treffers.

De ontlading na het laatste fluitsingel was enorm, en terecht. Zie de foto op onze site waarop de eerstelingen in dolle vreugde naar de volle tribunes draven, heerlijk.

In het uur daarvoor ging het in de wedstrijd alle kanten op. Na een bliksemstart vermeldde het scorebord al snel een 5-1 voorsprong. Daarna vijf treffers op rij voor de gasten, aangemoedigd door een leuk fanatieke reservebank. Vervolgens een gelijk opgaande strijd. In de tweede helft bij een achterstand van 18 -20 dreigde de wedstrijd te kantelen in het voordeel van de ploeg uit Leiden. Karin liet toen zien dat zij niet voor niets aanvoerder is. Met twee treffers binnen de minuut bracht zij het eerste weer langszij. De thuisploeg denderde daarna door naar een 27 -22 voorsprong.  Pernix toonde echter karakter met de hierboven beschreven zinderende slotfase als gevolg.

Wat valt er nog meer te vermelden ? Heel veel. Heel opmerkelijk was de aanwezigheid van twee studenten van de Erasmusuniversiteit, misschien heeft u ze gespot. Gewapend met schrijfblok en device volgden zij aandachtig de wedstrijd. Desgevraagd lieten zij weten dat ze in het kader van hun studie sportwetenschappen een onderzoek aan het doen waren over het effect van het gebruik van Rituals op sportprestaties. Zij waren op dit spoor gezet na het lezen van ons laatste sfeerverslag. We hebben hen verwezen naar onze aanvoerdster en haar partner.

Dat is een mooi bruggetje naar het volgende item. Ook u heeft afgelopen week ongetwijfeld last gehad van pakketjes die veel te laat aankwamen. Zelfs het NOS-journaal besteedde aandacht aan dit verschijnsel, een cameraploeg was er op uitgestuurd naar een PostNL soortteercentrum.  En wat zien we ? Een gewaardeerd KCR-lid is zichtbaar op de achtergrond van deze reportage, ogenschijnlijk druk aan het werk. Echter, wij hebben alle beelden in slow motion teruggedraaid. En wat is dan leesbaar op het beeldscherm van het bewuste KCR-lid ? “ A, wat eten we vandaag?”. Discreet als wij zijn zullen we in dit verband geen namen noemen.

Bijna honderd frisbees verkocht en al aardig wat oliebollen, dank daarvoor. Verder zagen we het tweede team een heerlijke wedstrijd spelen én zien we op onze site dat de D-1 ploeg wedstrijdverslagen aan het maken is. Dat mogen we graag zien.

De kers op de sporttaart van dit weekend werd verzorgd door de Trots van Zuid, die een wervelende voetbalshow verzorgde.

We kunnen bijna niet wachten tot de volgende zaterdag….