(Enigszins bedrukt) sfeerverslag KCR-Vriendenschaar

3 december 2021 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

Mensenkinderen, wat hadden we – net als iedereen natuurlijk – zin in het zaalseizoen. Volle tribunes, het glunderende oplopen van het team van de week, de onovertroffen frisbee-actie , zinderende wedstrijden, het eerste dat meedoet om de bovenste plaatsen en natuurlijk de heerlijke derde helft. Helaas, het virus (of wanbeleid van M&H ?) zette een gemene streep door dit alles.

Wel was daar nog de wedstrijd tegen Vriendenschaar in een surrealistisch decor van een lege Wissel.  Onze eerstelingen startten goed, 4-1 voor, Floris “Bode” Jan heerst onder de paal op een manier alsof hij al vijf jaar in het eerste speelt, kortom, we gaan er eens goed voor zitten. Vriendenschaar komt echter terug in de wedstrijd en vanaf 6-6 gaan de teams gelijk op. Bij 11-9 weer een gaatje maar als het rustsignaal klinkt is er met 13-13 op het bord weer evenwicht tussen de ploegen. Opvallende zaken in de eerste helft: Rob van V. tovert het éne na het andere leuke deuntje uit ons discomeubel, Arjan G. heeft op de tribune een soort mini-studio gebouwd om de livestream tot in de puntjes te kunnen verzorgen (er keken zo blijkt uit een peiling 1896 mensen naar de wedstrijd) en Naomi D. voorziet de gehele reservebank alsmede de Kabaalclub van ongezonde maar lekkere zoetigheid. Tweede helft. Gasten nu wat sterker, maar het eerste komt steeds weer langszij. Sabine scoort twee maal in twee minuten tijd, Remon jut zijn team op zoals een ware aanvoerder dat hoort te doen en bij 21-20 weer een voorsprong. Helaas van korte duur, maar het eerste blijft in het spoor van de tegenstander en een goede afloop blijft nog altijd mogelijk. Bij 24-26 knalt Remon de 25e treffer binnen. Niet dus, net als Bas N. afgelopen woensdag in De Kuip ziet ook hier één van de overigens sympathieke scheidsrechters een overtreding in een gewoon stevig duel onder de paal. Even is de focus weg met als gevolg (wet van Bartjens) direct een doelpunt van de bezoekers. Deze tik komt het eerste niet meer te boven, balen dus.

Toch ook lichtpuntjes. De A-1 dendert met 24-10 over Phoenix, B-1 vreet met 19-7 Albatros op en de C-1 wint opnieuw van TOP/Arnemuiden C-1. Zoals we al eerder meldden, er lijkt een goede generatie aan te komen.

Verder lijkt een oplossing binnen handbereik voor het niet na 17.00 uur mogen spelen of trainen. Leonard Z, steunpilaar van het elfde en CEO bij Ahoy, heeft aangeboden dat alle wedstrijden en trainingen die na 17.00 uur komen te vervallen, overdag afgewerkt mogen worden in de Ahoy, waar hij zo’n 10.000 m2 beschikbaar stelt. Wel, als een gemiddelde tegenstander al nerveus wordt van een volle Wissel, wat moet er dan van zo’n ploeg overblijven als ze moet aantreden in een volle Ahoy. Helemaal niets dus. Hier slim gebruik van maken en stiekem de hoofdklasse binnen sluipen,  hatsaflats. Daarbij zien we de frisbees al zweven vanaf de tweede ring, moet een prachtig gezicht zijn.

Tot slot twee dingen die niet direct met korfbal te maken hebben maar toch zeer vermeldenswaardig zijn: de commissie Sinterklaas wist opnieuw voor een topomzet te zorgen (complimenten daarvoor!!), en als u Jos de V. tegenkomt en denkt: “Goh, een roze wolk om zijn hoofd”, dat klopt. Jos is opa geworden van een prachtige kleinzoon. Een blauwe wolk dus als het ware.

Nou, dat was het voor nu. Het volgende sfeerverslag kan zo maar even op zich laten wachten, tsja…

Kabaalclub Ridderkerk,